5.03.2015

Anında uykuya dalmak mı?


Anında uykuya dalmak mı? Benim için hayal! Nerede… 4-7-8 nefes tekniğiyle bu mümkünmüş. Hem de bir dakikada. Sadece bir tanecik dakika mı? Bunu okuduğumda DENEMELİYİM dedim.

Denemelerime başlamakla birlikte sizlere de anlatayım. Belki siz de denemek isterseniz. Bu tekniği yıllardır anlatan Amerikalı Dr. Andrew Weil’e göre akşam yatarken belli bir şekilde nefes almak yeterli. Nefes alırken dörde kadar, nefes tutarken yediye kadar ve nefes verirken sekize kadar saymalıyız. Bunu da dört kere yapmalıyız. Nefesi, dilimizi üst dişlerin arkasına dayayarak vermeliyiz. Yani nefes dilimizin sağı ve solundan ağzımızdan dışarıya verilecek şekilde.

Bu teknik akşam yatmadan önce ve sabah uyandıktan hemen sonra kullanılmalı diyor Weil. Düzenli yapılınca sekiz hafta sonra öyle alışıyormuşuz ki bunu artık sekiz defa yapabiliyor konuma geliyormuşuz.
Tekniğin sırrı ise vücudumuzun verdiği tepkide saklı. Nefesi uzunca almak ve tutmak vücudu oksijenle dolduruyor. Uzun nefes verişiyle ise kullanılmış hava dışarıya atılıyor. Kalp artışımız yavaşlıyor ve dolayısıyla rahatlatıyoruz.
Bu teknik tabi ki sadece uykuya dalmak için değil, stres ve korku durumlarında da işe yarıyor. Hadi bakalım! Kim benimle başlıyor?