2.09.2014

4 yaşındaki çocuk tırnaklarını keser mi?


Leon ve Luka şimdi 5,5 ve 4 yaşında. Başından beri bıçak kullandırdığım için bu konuda gerçekten iyiler. Her türlü meyve ve sebzeyi doğrayabiliyorlar, gerekirse kabukları da soyabiliyorlar. Buna rağmen geçen gün ağzım açık kaldı. İki ay önce 4 yaşına giren çocuk tırnak makasıyla tırnaklarını kesebilir mi dersin?

3 yaşından beri makas kullanıyorlar. Eskiden mutfağın üst dolaplarının kapak içine asardım makasları. Ulaşamasınlar diye. Ta ki geçen yaz bir gün Leon elinde ağzı makasla kesilmiş bir şeyle bahçeye gelene kadar.
"Bunu nasıl açtın ki?"
"Makasla kestim."
"Makası nereden buldun?"
"Astığın dolap var ya, oradan."
"Hııı."

Bu konuşmadan sonra makasları saklamamın bir anlamı olmadığına karar vermiştim. Şimdiye kadar anormal bir iş için kullanmamışlardı. Saçları hariç. Sanırım her çocuğun saç kesme dönemi vardır. Bizimkilerin dönemi bu aralar. Saçlar uzayıp gidiyor, önler kısalıp duruyor. Neyse...

Gelelim tırnak makasına! Leon bebekken almıştım bu makası çünkü onun minik tırnaklarını ancak o makasla rahatça kesebiliyordum. O gün bugün, o makas hep aynı yerde durur. Hep ben oğullarımın tırnaklarını kesiyorum. İlk başta ben kontrol edip keserdim ama uzun bir süredir bakmıyorum çünkü kendileri söylüyorlar bana. 

Anlaşılan buna da artık gerek yok. Çünkü geçen gün koltukta Leon'u o makasla gördüm. "Tırnak makasıyla ne yapıyorsun canım?" soruma bu cevap geldi "Tırnaklarımı kesiyorum." Soranda kabahat. Bakmamla telefonumun kamerasını açıp resim çekmemle bir oldu. Yanlış keserse nasıl olsa acıyacağından bırakır dedim. Neden böyle olumsuz düşündüm de bilmiyorum. Nedense yapabileceğini sanmıyordum. İtiraf edeyim oğlumla gurur duydum. O kadar güzel kesti ki!

Ertesi gün Luka elinde tırnak makası terasa çıkıyor. "Makasla ne yapacağın?" soruma ne cevap verdi? "Tırnaklarımı keseceğim." Tamam, anneler bazen çok taş kafalı olabilir. Anladım. Ama özrüm var: 4,5 yaşındaki oğlumun şekilleri henüz kesemezken tırnaklarını mı kesecekti? Hııı! Hadi ama...

Kesti. Hem de dikkatlice. Hem de güzelce.



------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum, Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Radikal Blogdaki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook hesabımdan takip edebilirsin.
Facebook: Xlargeaile veya ben
Google+ sayfamız: 
Xlargeaile
Twitter: 
@xlargeaile
Instagram: 
@xlargeaile
Pinterest: 
xlargeaile

1 yorum:

  1. 4 yasındaki oğlumu düşününce yüzümde muzip bir gülümseme belirdi :) Çocuk keser kesmesine de, anne buna hazır olur mu yoksa o her şeye karar veren bilmiş tavrıyla,buna da mı ket vurur ... Utandım !!!
    ilgiyle takip ediyorum sizi,sevgiler..

    YanıtlaSil