28.02.2014

Süper bir deney - lava lambası

Çocuklarla birlikte yapılabilecek gerçekten çok güzel deneyler var. Geçen gün tekrar deney hevesimiz tuttu ve lava lambası yapalım dedik. Mağazalarda bazen görüyorsun bunları. Hafifçe oynattığında içinde renkli baloncuklar sanki uzay boşluğundaymış gibi yukarı çıkıyor. Çok büyüleyici bir görüntü. Tabi ki dükkanlarda aşağıdan da ışık veriliyor. Bu bizim deneyimizde yoktu. Biz ışıksız olanını yaptık! Nasıl mı?

Aslında çok kolay bir deney. Üstelik Leon ve Luka’yı uzun bir süre büyüledi. Önce temiz bir şişe ya da uzun bardak lazım. Sonra yağ ve su karışımı hazırlaman gerekiyor. Bunun için bildiğin ayçiçek yağı kullandım. Bardağı dörtte üçe kadar yağ ile doldurdum. Sonra birkaç damla gıda boyası kattım. Deney aslında gençliğimden bildiğim Alka-Seltzer tabletlerle yapılıyor, ama ne burada ne Almanya’da bulabildim. Çözümü kalsiyum sandoz tabletlerde buldum. Ucuzcu süpermarketlerde bazen çok uygun fiyata satılıyor.

Ama biz önce karışımı kaşıkla hafifçe karıştırdık. Oluşan mavi baloncuklar oğullarımı adeta büyüledi. Dakikalarca yağın içinde yüzen mavi baloncukları seyrettiler. Sonra tabletleri parçalara böldüm ve parça parça içine attık. Aşağıda bir köpürmeyle birlikte bir sürü baloncuk yukarıya çıkmaya başlayınca Leon ve Luka lava lambamızdan başka bir şey görmez oldu. Baloncuklar tekrar aşağıya inmeye başlayınca tabletten bir parça daha attılar ve attılar ve attılar ve attılar... 
Anlayacağın tablet yarışına girdiler ve lambayı hiç bırakmak istemediler.  

Malzeme:
- şişe/bardak 
- yağ
- su
- gıda boyası
- kalsiyum sandoz, vs. 

Oğullarımla yaptığım başka faaliyet ve deneylere yukarıdaki FAALİYET & OYUN linkinden veya sağdaki faaliyet etiketinden ulaşabilirsin. Mobil cihazdan ana menüden FAALİYET & OYUN linkini seçmen gerekiyor. 

------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum ve Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Hassas Anne’deki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook ve Twitter hesaplarımdan takip edebilirsin.
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: 
Xlargeaile veya ben
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

1 yorum:

  1. Bayıldım ben buna :) ne güzel eğlenmişler kutlarım sizi. Sevgiler...

    YanıtlaSil