14.02.2014

Lavabomuzdaki nehir oyunu

Bazen çocuklar kendilerine öyle güzel uğraşlar buluyorlar ki ben bile şaşırıyorum. Geçen gün yaşlı kedimiz için petshoptan mama alıyorduk bir kavanozda plastik balıklar gördük. Ne işe yaradıklarını sorduğumda suda yüzdüklerini öğrendim. Tanesi 2 Lira’dan iki taneyi seçtik ve merakla eve gittik…

İşte bundan sonra  olaylar aslından kendiliğinden gelişti. Önce genişçe bir kaseyi suyla doldurduk ve balıkları koyduk. Hakikaten yüzüyorlardı! Eh, eller kaseye, sağa sola su da sıçrayınca balıkları birer bardağa naklettik. Olay tabi ki artık bu kadar eğlenceli değildi.

Ertesi gün Leon banyoya gitti ve bir süre sonra heyecanla beni çağırdı. “Balıklara nehir yaptım!” diye gülüyordu. “Oynarken etrafı da batırmam böylece. Ama su hep kaçıyoooor…” diye çaresizce ekledi. Oğlum lavabonun gideri üzerine su dolu bir plastik bardak koymuş. Sonra da lavaboyu suyla doldurmuş. Su fazla olunca tabi ki bardak kalkıyordu…

Canikom Leon lavabo giderini kapatmak için tıkaç diye birşeyin olduğunu bilmiyordu tabi ki çünkü ben o henüz çok küçükken hepsini kaldırmıştım. Bir tanesini çıkarttıp verdiğimde kahraman ilan edildim! Bana göre esas kahraman oydu çünkü oldukça güzel bir sistem geliştirmişti…

O gün bugün, balıkları lavabomuzdaki nehirde yüzdürüyorlar. Haftada 3-4 kere üstelik! Dün ayrıca hangarımızın tüm uçakları oraya götürüldü ve geniş bir yıkama işleminden geçirildiler. Bazen bir uğraş bulmaları için hiçbir şey yapmamıza gerek yok – onların özgürce oynamalarına izin vermek yeterli!


Not: bir sonraki gidişimde petshopta akvaryum için deniz anası gördüm. Çocuğumun en sevdiği ikinci hayvan deniz anası olan anne olarak ben bunu almamaya dayanabilir miyim? Tabi ki hayır! Onu da havuzda yüzme dersinde yüzdürdük.

Başka faaliyetlerimize buradan ulaşabilirsin.

1 yorum: