19.02.2014

Misket yolu yapalım!

Hafta sonu oğullarım için güzel bir faaliyet bulmaya çalıştım. Ne yapabiliriz diye düşünürken bugünlerde merak sardıkları misketler aklıma geldi. Onlarla ilgili bir şey olmalıydı! En iyisi, kendi misket yolumuzu yapalım dedim.

Luka (3,5), yaş gereği daha çok bizi izleyip ortaya çıkartacağımız sonucu beklemeyi tercih ederken Leon (5) ile kafa yormaya başladık. Çocuklarımla bu tarz faaliyet yapmaya adeta bayılıyorum. Çünkü fikir hala benden çıkıyorsa da, nasıl yapacağımızı ve nelere ihtiyaç duyacağımızı artık Leon’la birlikte tasarlıyoruz. Zorluklar söz konusu olunca onları dile getirdiğimde genelde benden daha hızlı uygun bir çözüm bulmuş oluyor.  İşte kollarımızı sıvadım ve başladık misket yolumuzu inşa etmeye!


Önce, sürekli biriktirdiğim tuvalet kağıtları ve havlu kağıdı iç rulolarından birkaçını getirdim. Leon da çift taraflı bant ve makas aldı. Nalburlarda çok ucuz bir çift taraflı band satılıyor. Gerçekten duvardan bir şeyin düşmemesini istiyorsan, gerçi kaliteli ve pahalı markalarınkini almak gerekiyor, ancak bu tarz işler için ucuz olanı yeter de artar.


Karton kutuları da asla atmadığım için büyükçe bir kutunun kapağını kestim. Misket yolumuzun “duvarı” olarak kullanabileceğimize karar verdik. Sonra yukarıdan başladık. Leon banttan küçük parçaları keserken ben onları ruloya yapıştırıp Leon’un bana gösterdiği yöne kartona yapıştırdım. Dönüşleri nasıl yapabileceğimizi düşündük ve öyle aşağıya kadar geldik. 

Sonra ilk denememiz gerçekleşti. Tabi ki misket bir iki yerde hedef yolunu ıskaladı ve ince ayar yapmak zorunda kaldık. Bu kadar da olsun ama. Hiç beklenmedik bir yerde misket geriye doğru fırlayıp rulodan çıkıyordu, oraya da bir kağıt yapıştırdık.

Çıkan misketlerin hızını kesmek için çıkışa bir bezi yerleştirdik ve misket yolumuz artık hazırdı! Çocukların boya tahtasına yasladım. Ancak çift taraflı bantla duvara veya kapıya da yapıştırılabilir.


Leon ve Luka bir saatten fazla o misket yoluyla oynadılar. Luka sonra ruloları kopartmasaydı, bir yere kaldırıp ertesi gün de oynardık... Bu arada, kutunun geri kalanını Leon iki gün sonra uçağa dönüştürdü.  

Leon ve Luka'yla yaptığım başka faaliyetlerinini bazıları aşağıdaki resimleri tıklayarak okuyabilirsin. Komple bir listeye de buradan ve yukarıdaki Faaliyet & Oyun butonundan ulaşabilirsin.



------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum ve Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Hassas Anne’deki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook ve Twitter hesaplarımdan takip edebilirsin.
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: 
Xlargeaile veya ben

Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

2 yorum:

  1. ----------Oooo-----
    -----------(----)------
    ------------\---(------
    -------------\_)------
    ----oooO----------
    ----(----)-----------
    -----)---/-------
    -----(_/--------
    Sayfada gezindim :)
    Sevgiler..
    Konu tam benlik ;)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş bu biz pet şişeden yapmıştık ana bu çok pratik olmuş

    YanıtlaSil