26.02.2014

Oyuncakları temizlemenin yolları

Bizim evde ki kadar oyuncakların hızlı kirlendiği ev yok sanırım. Hem kedi köpekler var hem de bahçe. Yani toz toprak evimizde bol. Oyuncakları temizlemek konusunda çok titiz bir insan değilim. Ama arada bir eski haline gelseler fena olmaz diyorum tabi ki bu hızlı ve zahmetsizce olmalı. Nasıl mı?

Pelüş ayıcıklar gibi hayvanların hepsini çamaşır makinesine atıyorum. Bugüne kadar içinde bozulan olmadı. Yine de etikete bakmakta yarar var tabi ki. Ben 30 derece kısa yani yarım saat süren programda yıkıyorum.

Diğer oyuncaklar için farklı seçenekler var. Lego gibi kalın plastik ve tek parçadan oluşan oyuncakları aynen pelüş hayvanları gibi çamaşır makinesinde yıkıyorum. Çoraplar için kullandığın file yoksa fermuarlı bir yastık kılıfının içine yerleştirerek onları makineye atabilirsin. Deterjana gerek yok. Tabi ki bulaşık makinesinde de yıkanabilirler. Ancak o zaman kurutmaya kalmamaları gerekiyor ve deterjan yerine kabartma tozu kullanılabilir.

Banyo keyfinde kullanılan oyuncaklar zamanla şu iğrenç koyu maddeyle kaplanmış oluyorlar. Hele su sıkma oyuncaklarının içinde oluyor. Onları da – bu sefer deterjanla – çamaşır makinesine atıyorum ve 30 derece uzun programda yıkıyorum.  

Elle yıkanması gereken sadece metal ve elektronik içeren ile ahşap oyuncaklar kalıyor. Metal olanlar bizim evde doğal olarak araba ve uçaklar. Bunları da Leon ve Luka kendisi yıkıyor. “Hadi, arabalar yıkanmalı” dememi zaten dört gözle bekliyorlar. Dememle  onlar banyoya bir sürü araba ve uçakları taşımaları genelde bir oluyor. Onları banyodaki fırça ve el sabununu kullanarak yıkıyorlar.

Çamaşır makinesi olsun bulaşık makinesi olsun, daima en düşük ısıda yıkanmalı çünkü plastik ve pelüş belli bir ısıda deforme veya yok olabilir.

Henüz denemediğim ama işe yaradığını duyduğum başka yöntem de var. Mesela elle yıkanması gereken pelüş oyuncağı plastik torbaya koyup oyuncağın büyüklüğüne göre yarım fincana kadar kabartma tozu eklenir, torba kapatılıp çalkalanır. 20 dakika bekledikten sonra oyuncağı fırçayla ya da elektrik süpürgesiyle tozdan temizlenir. Lekeler bebek şampuanı ve bezle çıkartılabilir.


2 yorum:

  1. Ay eline diline sağlık, tam da tatil dönüşü tüm oyuncakları yıkamak icab ettiğinde geldi bu yazın :) Aynen uygulayacağım şimdi!

    YanıtlaSil
  2. ben buharla temızlıyorum.oneririm

    YanıtlaSil