20.04.2015

Bence her mutfağa lazım; Naturelka


















Uzun zamandır kestane unu içeren tariflere rastlıyordum. Tam da “bunu nereden bulacağım” diye düşünmeye başlamışken Naturelka markasını gördüm. Kestane, domates ve portakal unlarını kimyasal katkı maddesi olmadan üretiyor.

Her türlü sürme peyniri kendimiz yaptığımız için domates unu çok ilgimi çekti. Peki portakal unu? Leon portakal ve portakallı her şey bayılıyor… Hele kestane unu, ailece merak ediyorduk. O unlarla neler yapabilirim acaba diye öyle merak ediyordum ki hepsini denemeye karar verdim. İlgili tarifler için renkli kelimelere tıklamanız yeterli.


Kestane unu

Kestane ununu tabi ki öncelikle ekmek yaparken kullandım. Ekmek yapımında kullandığım organik buğday ununun %20’si yerine kestane unu kullandım. Ekmeğin olmasını beklerken nefis bir koku evimizi doldurdu! Öyle güzel kokuyordu ki çocuklar dahil hepimiz o ekmekten bir an önce tatmak istedik. Sonuç harikaydı! Öyle koyu ve lezzetli bir ekmek olmuştu ki! Kestane unu ekmeğin kıvamına pürüzsüzlüğü andıran bir yumuşaklık kazandırmıştı. Yaptığımız sert ekmeğin içindeki minnacık hava boşlukları tamamen yok olmuştu. Ekmeğin tadı ise hafifçe tatlıya çaldı ki özellikle Luka buna 
bayıldı.

Ekmekte öyle müthiş bir sonuç elde etmişken hemen Naturelka’nın web sitesini karıştırdım ve oradaki tariflerinden ikisini denemeye karar verdim. Kahvaltıda hepimize kestane unundan krep yaptım. Normalde krep hamurum bundan çok farklı olduğu için büyük bir şüpheyle işe koyuldum dersem yalan olmaz.  Ancak harika bir hamur ortaya çıktı! Kestane unundan dolayı normal unla yaptığım hamur kadar ince krep yapmak mümkün olmuyordu, çünkü kestane unuyla yapılan krepler tavada kolayca parçalanıyordu. Krepleri biraz daha kalın yapıp uzun pişirmekle sorunu çözebildim. Hamurdan yaklaşık 20cm çapında dört krep ortaya çıktı. Ben ve eşim krepleri içi dolu rulolar yapamayacağımızı düşünürken çocukları daha uyaramadan sorunsuzca içi reçel dolu krep rulolarını yapmışlardı bile!

Son olarak bir de tatlı deneyim dedim ve kestane unlu pudingi hazırladım. Bu puding inanılmaz hoş bir sürpriz oldu bize. Hazırlanışı karmaşık gibi gelse oldukça kolay ve hızlıdır. Tadı ise öyle lezzetli ki, normalde çikolatalı pudingin dışında puding yemeyen Leon hemen iki kase yedi! Çocuğunuza çikolatalı puding’le tanıştırmadan kestane unlu pudingi yapmanızı kesinlikle tavsiye ederim. Bence bundan sonra başka puding yemek istemeyecek! Bize ise çok lezzetli ve ayrıca da sık yapacağımız bir alternatif olmuş. 

Domates unu

Domates unu dediğim gibi sürme peynirinde kullandım. Genelde sütten kendim taze beyaz peynir yapıyorum ve içine salça, kuru domates, ceviz, pul biber ve sarımsak ya da sadece bolca maydanoz, dereotu ve fesleğen koyuyorum.  Bu sefer salça ve kuru domates yerine sadece domates unu kullandım ve çok lezzetli bir peynir ortaya çıktı!

Domates unlu ekmek yapmamak da olmazdı tabi ki. Standart ekmek hamurumdan üçte birini ayırıp üç yemek kaşığı domates unu ekledim. İki haftadır hemen hemen her ekmek yapımında öyle yapıyorum. Daha sıcakken ilk olarak yediğimiz ekmek hep domatesli olanı oluyor! Hele eşim, domatesli ekmeğin tadına bayıldı.

Portakal unu

Portakal unuyla bugünlerde giriştiğim fırına vermeden cheesecake denemelerimde kullandım. Bu yüzden başka bir tarif kullanmış olsam da cheesecake karışımına portakal unundan ekledim. Parmaklarımızı yaladığımız bir cheesecake çıktı ortaya!

Vejetaryen olduğum için jelatin yerine farklı sertleştiriciler deniyorum bugünlerde ve maalesef henüz hafif dondurmadan şekli bozulmayan bir kek yapmaya başaramadım. Neyse ki çocuklarım cheesecakelerin dondurulmuş olmalarına bayılıyor. Siz jelatinle bunun kolayca elde edebilirsiniz ama ya da
tarifteki gibi fırına verebilirsiniz. Ben aynı oranda taze beyaz peynir ve sert olana kadar çırpılmış krema ile biraz süzme yoğurt kullanıyorum. Karışıma meyve de ekliyorum. Taban olarak etimekleri toz haline getirip erimiş tereyağıyla karıştırarak elde ettiğim karışımı pasta kalıbının tabanına sertçe bastırıyorum. Küçük pasta kalıbımda 6 etimek ve 50gr tereyağı veya çikolata kreması kullanıyorum.  Üzerine peynir krema karışımı ekledikten sonra bir gece buzdolabında bekletiyorum.


Bence kestane unu, domates unu ve portakal unu üçü her mutfakta olmalı. Afiyet olsun!  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder