30.01.2013

Köpekler kafayı yemiş olmalı…



Güler misin, ağlar mısın… Günümü şu şekilde özetleyebilirim: çiş, çiş ve çiş!
Mina’nın yavruları salonda kalıyordu. Artık küçük köpeklerin yattıkları merdiven altı yerde kalabilirler diye onları taşımıştım. Salonu toplayıp temizliyordum. Leon anaokulunda, eşim dışarıdaydı, Luka minik masasında arabalarla oynuyordu. Koltuğun biri için temiz kılıf almaya gittim ve döndüğümde… 
Gözlerime inanamadım! Zando yere ve banka işemişti!!! Birde geç kalmıştım, iş işten geçmiş, ona kızmamın anlamı da kalmamıştı. Yaparken yakalayabilseydim, evet o zaman kızabilirdim. 

Köpeklerimizle hemen hemen hiç çiş sorunu yaşamıyoruz. Hele Zando’yla asla, o 8 yaşında! Ancak bu çiş tutmamakla alakalı bir durum değil. O bilerek işedi. Bilerek, bilerek, bilerek… ahhhh Zando!!! Muhtemelen kokusunu bırakmak, “burası benim” demek ya da yavruların bıraktıkları kokuları örtmek için oraya işedi. Oğluşum kendini tabi ki hemen ele veriyor. Çiş yerden 20cm’den yüksek bir yerdeyse tek bir zanlımız var: Zando. Bacak kaldıran başka köpeğimiz yok ki!

Zando’nun derdi ne?

Arada bir olmayacak yere çiş bırakmaya birkaç yıl önce başladı. Ama genelde evde değil, terasta yapıyor. Orada bile ne kadar kızdığımızı biliyor. Nedenini tam olarak anlamış değiliz. Hem çiftleşmeye başlamasıyla hem de köpek sayımızın çoğalmasıyla eş zamanla başlayan bir sorun olduğunu biliyorum. Muhtemelen ikisiyle alakalıdır. Çünkü çok köpeğimiz olsa da tek erkek o. Ayrıca Zando dominant bir köpek değil. Çiftleşmekle ilgili desek, çiftleşen başka erkek köpekler de eve işemiyor, değil mi?  

Neyse, ben Zando’yu yatmayı çok sevdiği banyoya kapattım (bir de ödüllendirdim şimdi), kalan temizliği rahat yapayım diye. Yeri ve bankı temizledikten sonra işime bıraktığım yerden devam ettim. Yuki’yi bahçe saldım, Gypsy ve Liz horlaya horlaya derin derin uyuyordu. Thea, Pug yavrularıyla kapalı yerde oyun oynuyordu. Sadece Mina serbest dolaşıyordu. Benim serdiğim temiz koltuk kılıfını incelemekle meşguldü. Diğer koltuğun kılıfını çıkarttım ve yukarıya temiz kılıf almaya gittim. O sırada aşağıda neler olduğunu tahmin edebiliyorsun, değil mi?

Bu da ne, Mina?!

Evet! Döndüğümde Mina işemişti  –hem de koltuğun üstünden başlayıp yerde de devam ederek!  Mina’yı da bahçeye saldım. Evet, evet, keşke bunu daha önce yapsaydım. Mina’nın çiş izini temizlerken aklıma dank etti. Mina bilerek işememişti! Az da olsa bu beni rahatlattı. Koltuktan koltuğa hoplarken bir ana çişi gelmiş, resmen çiş damlamaya, hatta akmaya başlamıştı. O da yere atlamış ve orada çişini bitirmişti. 

Normal doğum yapmış bayanlar hatırlar bunu. Doğumu takip eden haftalarda çişi tutmak zor. Gülerken, hapşırırken, öksürürken, birçok durumda biraz çiş kaçıyor. Ben iki normal doğum arka arka yapan biri olarak bu yaz hala trambolinde zıplayamıyordum bu yüzden… ne durum ama: Güler misin, ağlar mısın… Pug olmak da kolay değilmiş!  


2 yorum:

  1. Kısırlaştırma konusunda yazınız var mı görmedim fakat merak ediyorum kısırlaştırma konusunda ne düşündüğünüzü. Çünkü benim de daha çiftleşmemiş ve ergenlikte, her yere çişle iz bırakan, yolda yürütmeyen erkek bir köpeğim var .. Çiftleştirmeyle kısırlaştırma arasında bir yerde kaldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz yok, ama haftaya olacak :)Sevgilerle

      Sil