25.01.2015

Kötü örnekler hiç mi olmasın?


70’li ve 80’li yıllarda Almanya’da büyüyen her çocuk gibi Arı Maya dizisiyle büyüdüm. Doymak bilmeyen merakı yüzünden başı bazen derde bile giren bu yardımsever arı kızımızın maceralarını her hafta dört gözle beklerdim. İki küçük çocuk annesi olarak Arı Maya’ya bugün tabi ki farklı gözlerle bakıyorum. Hayranlığım hiç azalmadı ama.

Benim en sevdiğim çizgi filmlerden birinin bugünlerde vizyona 3D filmi olarak girmesinin heyecanını yaşıyorum. Çünkü Maya’nın yaşadığı her olayda benim heyecanım da doruktaydı! Başını yine derde sokacak mıydı? Arkadaş olacağı diğer hayvana yardım edebilecek miydi? Talihsiz durumdan kurtulacak mıydı? Acaba tembel, uykucu ve obur dostu Willi bu sefer de mi Maya’yı yalnız bırakmayacak mıydı?
Arı Maya benim için; karşısındakinin kim olduğuna bakmaksızın yardım eden, her hayvana değer veren, dolayısıyla bir sürü arkadaş edinen, aklındaki bin bir soruya cevap ararken duyduğu heyecan sebebiyle genelde biraz dikkatsizce hareket eden küçük bir kız. Ağırbaşlı Willi onun tam zıttı. Birlikte flora ve faunayı yani bitki ve hayvan dünyasını keşfediyorlar.
Türkiye’de Arı Maya’nın en çok eleştirilen noktası... Devamı Alternatif Anne'de

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder