30.04.2014

Biraz farklı bir faaliyet kılavuzu

Leon'la iki yıldır çok keyif alarak faaliyetler yapıyoruz. Tam bir anne-oğul ekibi olduk bu konuda. Üstelik hiç masraf da yapmıyoruz. En iyisi, bu faaliyetlerin Leon'un analitik düşünmesini, hayal gücünü kullanmasını ve çözüm bulma yeteneğini geliştiriyor olmasıdır! Luka da yetişiyor artık...

Peki, ne ve nasıl yapıyoruz? İnternet'te ilgimi çeken, çocukların beğeneceğini düşündüğüm ve malzemeleri kaba gözle evde bulunduğunu tahmin ettiğim faaliyetlerin resimlerini görünce kayıt ediyorum. Yanlış anlaşılmasın; faaliyetin yapım aşamalarının resimlerini kayıt etmiyorum, onlara genelde bakmıyorum bile, sadece faaliyetin bitmiş halinin resmini kayıt ediyorum.






Leon'la faaliyet yapalım dediğimizde resimlerden bir tanesini seçiyor. Ardından planlamaya geçiyoruz. Bunu yapmak için hangi malzemelere ihtiyacımız var? Hepsini sıralıyoruz. Tabii ki evde bulunup bulunmadıklarını da belirtiyoruz. Aynısı evde yoksa yerine neyi kullanabileceğimizi düşünüyoruz. Örneğin, iplikten yapılan saç için evde bulundurmadığımız için yün kullanamıyoruz. Bunun yerine uzun şeritler olarak ne kullanabiliriz? Hediye bandı veya ince kurdele bandı mesela. Eskiden ben sesli düşünürken artık Leon planlama aşamasını tek başına bile yapıyor.

Tüm malzemeleri belirttikten sonra onları masaya toplama zamanı geliyor. Leon o zaman heyecanlı bir şekilde evin her bir köşesinden kullanacağı malzemeleri topluyor.

Sonra yapıma geçiyoruz. Resme bir daha bakıp neyle başlamamız gerektiğini düşünüyoruz ve Leon adım adım o faaliyeti yapıyor. Bazen bir yerde takılıyoruz ve anlıyoruz ki başka bir bölümü önceden yapmamız gerekirdi ve düzeltiyoruz.


Her bir faaliyet sonunda birebir orijinalı gibi görünmese de Leon çok mutlu oluyor ve yaptığı faaliyetle gurur duyuyor. İşte bir tanesini daha yaptık ve "çaktık"!

Faaliyetlerimizin tümüne buradan ulaşabilirsin. 

------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum, Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Radikal Blogdaki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook hesabımdan takip edebilirsin.
Facebook: Xlargeaile veya ben
Google+ sayfamız: 
Xlargeaile
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

1 yorum:

  1. Sayfanızı çok beğendim.
    Yazınızı okurken biraz kendimi gördüm. :)
    Ben de bir faaliyet yapmadan önce internetten fotoğrafını gösteriyorum.Bazen benim beğendiğim bir şeyi çocuklarım beğenmeyebiliyor.
    Çok küçük yaşlarından itibaren değişik faaliyetler yaptık.Artık ellerine aldıkları bir karton kutuyla neler yapabileceğimizi onlar bana anlatıyorlar.Beni en çok mutlu eden şey, onların bana bir fikirle gelmeleri. :)

    YanıtlaSil