2.04.2014

Karmaşık faaliyetler: evin batmaması için 7 ipucu

Bugünlerde aklıma inanılmaz güzel faaliyetler geliyor. Bazıları buz ve boyayla olunca havanın güzel olduğu günlerde bahçede yapmak üzere biraz erteledim. Malum yaz kapıda. Ancak genelde faaliyetlerin etrafı dağıtıp dağıtmayacağına pek bakmam. Oğullarım için eğlenceli olması daha önemli benim için. Yine de bazı önlemler alıyorum tabi ki. İşte dağınık faaliyetler için ipuçları…
  • Dışarı! Buz ve bol boyalı faaliyetlerde yaptığım gibi evin dışına taşımakta yarar var. Bahçen yoksa balkonda yapabilirsin. Bu stresimi, evet ben de faaliyetin sonunda beni bekleyen işin karşısında ister istemez belli bir strese giriyorum, inanılmaz oranda azaltırıyor ve faaliyetten hepimizin keyif almamızı sağlıyor. 
  • Abartılmasın! Leon ve Luka’nın ne zaman ipin ucunu kaçıracaklarını iyi biliyorum. Tıpkı benim sinirimi de bildiğim gibi. Belli bir yeri silip süpürmekte sorunum yok ancak tüm evin odalarında tüm dikkatimi ve vaktimi isteyen sürprizlerle karşılaşmak pek bana göre değil. O yüzden faaliyetimiz o noktaya gelmeden sonlandırmak lazım. 
  • Yer belli olsun! Faaliyetlerimizi genelde yemek masamızda yapıyoruz. Hem bol yer var hem de mutfağa yakın. Yerlerin fayans olması temizliği de kolaylaştırıyor. Bu yüzden yeri ve etrafı temizlemesi kolay bir yerde faaliyetlerini yapmanı tavsiye ederim. Bunun mümkün olmadığı yerde çocuklara faaliyetleri yerde yaptırabilir ve altına örneğin bir duş perdesini sarabilirsin. Boya yaptığımızda yemek masasını komple kağıt ile kaplıyorum mesela. İster bir yaprak kağıt ister masaya serdiğim upuzun kağıt, tuval olarak herkes istediğini kullanabilir. Toplaması da kolay. 
  • Acele yok! Faaliyet zamanlarında vaktin bol olmalı. En azından benimki öyle çünkü daima düşündüğümden daha uzun sürüyor. Hem hazırlanması belli bir süre istiyor hem de faaliyet sonundaki temizlik de biraz zaman ister. Vakit darlığı gibi stres altına yapılması sadece önemli önlemleri veya malzemeleri unutmana neden olur. Lazım olan bir malzeme alırken kendini kaptırmış çocuğu tek başına faaliyetle baş başa bırakmayı hiç akıl karı iş değil bence. Genelde daha çok temizlikle sonuçlanır çünkü. 
  • Keyfin isterse! Çok dağınık veya etrafı kirleten faaliyetleri ancak ve ancak kendimi hazır hissedince yaparım. Bazen haftada iki tane olur, bazen ayda bir tane. Yapılacak faaliyet çok nasıl olsa, sinirsel yapımız, etrafın aşırı kirlenmesine müsait değilse kolay faaliyetleri yapmak daha iyi bence. 
  • Sınırlı sayılar! Renklerle çalıştığımızda veya deney yaptığımızda her birine ancak iki şişe, renk, vs. veriyorum. Eninde sonunda zaten hepsinin bir biriyle karıştırıyorlar. Daha da önemlisi, ne kadar seçenek o kadar kaos. Birinin elinde beş kap boya olmasına gerek yok, iki tane yeter. En azından aynı anda, daha fazla renge ihtiyacımız olursa, sırayla gidiyoruz. 
  • Temizlikte yardım! Bana göre en önemlisi, faaliyetin sonunda yapılması gereken temizlikte yardım etmeleri. Yeri süpürmek, kapları taşımak, çöp toplamak, yeri silmek bunlar oğullarımın yardım edebileceği konulardır. Üstelik onlara işin boyutunu da gösteriyor ve ileride dikkatli olmalarını teşvik eder. Boyalı kap ve fırçaların yıkamasını tabi ki ben yapıyorum yoksa zaten boyarken kendilerini kaptırmak üzere olan çocuklarıma bırakırsam ardından banyo veya mutfağını da temizlememiz gerekli olacak… 
------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum, Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Radikal Blogdaki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook hesabımdan takip edebilirsin.
Facebook: Xlargeaile veya ben
Google+ sayfamız: 
Xlargeaile
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

1 yorum:

  1. Tespitler çok doğru sinirin kaldırmayacaksa o faaliyete başlamamak en doğrusu.Geniş olabilmek lazım e tabi onun için de senin iyi olabilmen lazım.Valla ben de pis faaliyetlere ara verdim yazı bekliyorum balkonda yaptıracağım onları.Biz de durum biraz ters babamız tahammül edemiyor etkinlik pisliğine o yüzden mecbur havalar ısınacak!

    YanıtlaSil