5.06.2014

Bebeğin zekası dille gelişiyor

“Bebek dili” , hani bıcı bıcı, düt düt, hav hav veya ham ham gibi kullanarak çocuklarımıza hiç iyilik yapmıyoruz. Başından beri normal şekilde konuşulan çocuklar okula başlamadan önce bile farkla daha ilerideler. Bunu artık bilim gösterdi:

Bir arkadaşım kızıyla henüz iki yaşındayken normal konuşup davrandığında bana çok tuhaf gelmişti. Çocuk çocuktur, ne anlar diye düşünmüştüm. Bu kadar uzun cümleler ve bir yığın kelimeleri anlamayacağından emindim sanki. Tabi ki o günlerde benim çocuğum yoktu. İlk oğlum dünyaya geldiğinde iş tamamen değişmişti. Pragmatik ve rasyonel bir insan olarak dilim “bıcı bıcı” demeye varmıyordu. Hangi dilde olursa olsun. Herkesle nasıl konuşuyorsam bebeğimle de öyle konuşacaktım. Konuştum da. Çünkü bana henüz cevap veremiyorsa bile onunla konuşmam çok faydalı olduğunu her anne gibi bende okumuştum. Oğlumla olan konuşma tarzım hep aynı kaldı, yani hep normal konuştum. 

Stanford Üniversitesinden psikoloji profesörü Anne Fernald, bebeklerle olan konuşmalarda annelerin uzun ve kapsamlı cümlelerin kurulamasından yana. “Bebeklerin zekası dil sayesinde gelişiyor.” diyor. Devamı Alternatif Anne'de!


------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum, Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Radikal Blogdaki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook hesabımdan takip edebilirsin.

Facebook: Xlargeaile veya ben
Google+ sayfamız: 
Xlargeaile
Twitter: 
@xlargeaile
Instagram: 
@xlargeaile
Pinterest: 
xlargeaile

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder