3.06.2014

Pasta tarifi - taze, nefis ve çok hızlı!

İki hafta önce bahçemizde çocuk partisi verdiğimizde üçüncü defa bir pasta tarifini yaptım. Artık paylaşayım dedim. Çünkü bu pasta gerçekten nefis! Hem çok lezzetli hem de inanılmaz hızlı hazırlanabiliyor. Bilirsin, bu benim için daima çok önemli bir faktör. İnan ya da inanma, resimdeki pastayı yapmam sadece 35 dakika sürdü!

Tabi ki içine koyacağın meyveyi önceden hazırlaman gerekiyor ve zamana dahil değildi. Benim tercihim vişne, çekirdekleri çıkartmam genelde bir saat sürüyor ama olsun. Leon ve Luka böğürtlenlisi de çok seviyor, o daha kolay çünkü dondurulmuş olarak kullanıyorum, yani önceki günde buzdolabına koyarak çözdürmüş oluyorum.  Yakında çileklisi de deneyeceğim.




Malzeme:
- Hazır pasta keki, çikolatalı
- 1 kg meyve (12 adet süs için ayırın)
- biraz vişne veya kayısı reçeli
- 700ml krema
- önceki günden hazırlarsan Sahnesteif veya pasta dolgu kreması
- Süs için çikolatalı kalpler, çikolatalı süsler veya başka bir süs
- 1 adet sütlü veya bitter çikolata

Hazırlayışı:
Krema mikser yardımıyla katı kıvama gelene kadar çırpman lazım. Fazla çırparsan tereyağına dönüşeceğini kremanın yayılmayacak kadar sert bir kıvama gelene kadar çırp. Eğer pastayı ertesi gün tüketeceksen, kremanın içine birazcık beyaz dolgu kreması ya da Almanya’daysan Sahnesteif eklemen iyi olur. Pastayı 1-2 saat içinde yenecekse buzdolabında bekletmek şartıyla sadece krema kullanabilirsin.

Pasta keki tabi ki kendin de yapabilirsin. Ancak benim buna vaktim olmuyor bir türlü, o yüzden neyse diyorum ve hazır olanı kullanıyorum. Pasta kekinin bir tanesini geniş bir tabağa koyup üstüne vişne veya kayısı reçeli sürdükten sonra tercih ettiğin meyve ile kapla. Üzerine kıyılmış çikolata koyduktan sonra bolca krema sür. Şimdi pasta kekinin diğer yarısını üstüne koy ve kalan kremayı etrafa ve üstüne düzgünce sürmen gerekiyor. Bunu en kolay resminde gördüğün bir mutfak aracıyla yapabilirsin.


Şimdi bana göre en zor bölüm geliyor, pastayı süslemek. Üstünü istediğin süslerle kaplayabilirsin. Ben çikolata parçacıkları tercih ediyorum ki kremayı dümdüz süremediğimi onlarla örtebilirim. Ardından yanları süslemek için geniş parçalı süsler kullanıyorum. Dr. Oetker'in kalpları bu iş için biçilmiş kaftan gibi. Son olarak krema torbasıyla ile pastanın üstüne kenarda daire şeklinde 12 tane krema topu sıkıyorum. Her birin üstüne birer meyve de yerleştirdin mi pasta hazır! Afiyet olsun…  

  
------------------------------
Hayatımda çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum, Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Radikal Blogdaki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook hesabımdan takip edebilirsin.
Facebook: Xlargeaile veya ben
Google+ sayfamız: 
Xlargeaile
Twitter: 
@xlargeaile
Instagram: 
@xlargeaile
Pinterest: 
xlargeaile

1 yorum:

  1. güzel olmuş :) mutlulukla,huzurla yemek nasip eylesin...

    YanıtlaSil