20.08.2013

Pippi Uzunçorap bilir misin?

Bizim evde bugünlerde Pippi yukarı, Pippi aşağı… Hem Leon hem de Luka birer Pippi Uzunçorap hayranı! İtiraf edelim, Astrid Lindgren zamanında müthiş bir karakter yaratmış. Hangi çocuk Pippi gibi yaşamak istemez ki…

Leon ve Luka devam eden hikayeleri sevdiğinden beri akşamları onlara benim gençliğimdeki uzun çocuk kitapları okumaya başlamıştım. Birkaç hafta önce Pippi Langstrumpf’a giriş yapmıştık. Benim gençliğimde oynayan dizi yine Alman televizyonunda oynadığını görünce tabi ki hemen kayıt ettim. Seyrettikleri ilk bölüm öyle hoşlarına gitmiş ki dört gün arka arkaya aynı bölümü seyretmek istediler. Eh, durum böyle olunca, biz de üç maceradan oluşan sesli kitabı aldık. Çünkü Cuma ve Cumartesi akşamları bir saat daha geç yatmalarına izin vererek odalarında sesli kitap dinlemeyi alıştırmaya çalışıyoruz.


35 yıl geçtikten sonra Pippi Langstrumpf bir yetişkin gözüyle okuyup, seyretmek ve dinlemek ayrı bir keyif veriyor. Bugünlerde ayrıca Pippi oynuyoruz! Bizim limanımızda yeni bir oyun parkı yapılmıştı ancak henüz gitmeyi fırsatımız olmamıştı. Bu hafta gidince gözlerimize inanamadık. Kocaman bir gemi şeklinde oyun parkı yapılmış! Leon görür görmez “Taka-Tuka ülkesi!” diye bağırdı. Taka-Tuka ülkesi hiç ağızdan düşmüyor zaten. Hamakta sallanırken Luka “Taka-Tuka ülkesine gidiyoruz!” diye bağırıyordu bugün. Leon da “Efraim kaptan! Geliyoruz!” ve bana bakarak “Pippi’nin babası Efraim kaptanı kurtarmaya gidiyoruz!” diye açıklama yapmayı da ihmal etmedi… Olur ya, okurken, seyrederken ve dinlerken bir şey kaçırmış olabilirim! 

2 yorum:

  1. Pippi'yi çok severdim. Ne güzel olmuş seyretmeleri, okumaları. Bayılıyorum sizin oğlanlara:)

    YanıtlaSil
  2. ahhh bilmez miyim ben de bayılırdım küçükken izlemeye eşim de Almanya'da büyüdüğü için o da hayran hala internetten izleriz kızımızın da çok seveceğine eminim:-)))

    YanıtlaSil