15.01.2014

Eski pastel boyaları eritelim!

Bu hafta uzun zamandır yapmak istediğim bir faaliyet yaptık. Ah, bak şimdi, yazarken fark ettim, faaliyetleri Leon ve Luka değil artık ben yapmak istiyor oldum… Pastel boyalarımızı erittik!

Aylardır bunun resimlerini görüyordum. Pastel boyaların yazın terasta güneşte kalınca nasıl eridiklerini istemeden tanıklık ediyıoruz zaten. Evde şimdi bir sürü küçük pastel boya parçaları olunca artık zaman geldi dedim. Pastel boyalarımızı iki farklı şekilde erittik.

Fırında eritmek

Fırın için uygun form veya mini kaplarımız olmadığı için mini muffin kağıtlarını kullandık. Haftalar önce bunları herhangi bir faaliyet için lazım olabilir düşüncesiyle almıştım. Muffin falan yaptığım yok yani… Fırında beş dakika bile sürmedi, pastel boyalarımız eridi. O birkaç dakikada heyecanımız büyüktü. Leon sürekli fırını kontrol etti. Luka ilgilnemiyormuş numarasını yaptı. Boyaların eridiğini görünce Leon adeta sevinç çığlığı attı! Muffin kağıtları artık kullanmadığım, eski bir kek kalıbına koymuştum. Erimiş pasyel boyaları o yüzden kolayca fırından çıkarttık. Hızlıca soğuyup sertleşmeye başladılar. Biraz daha hızlı olsun diye buzdolabına koyduk. Leon meraktan ölüyordu. Her iki dakikada bir "boyalar sertleşmiş mi şimdi"diye sordu ve buzdolabına baktı. 

Mikrodalgada eritmek

Diğer eritme deneyimizi mikrodalgada yaptık. Mikrodalgadaki denememiz kolay olmadı maalesef. Hem pastel boyaların erimesi inanılmaz uzun sürdü hem de çok da koktu. Bu yüzden bunu hiç ama hiç tavsiye etmiyorum. Yani, sen yaparsan fırından şaşma :) Yazın güneşe de konulabilir tabi ki.


Bir de kullanılan kalıbın bir daha başka iş için kullanılamaz olduğunu da eklemem gerekiyor. Çünkü ister istemez pastel boya kalıntıları kalıyor. Ben bunun için bir silikon fırın kalıbı almaya karar verdim. Muffin kağıtlarının altına da eski bir şey koymakta haklıymışım çünkü onların altından bile kalıba boya bulaştı. 

Leon ve Luka ile yaptığım başka faaliyetleri buradan ulaşabilirsin.

3 yorum:

  1. denemek lazim deney tarzi oyunlari seviyoruz elinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Slikon kalıbda da renk boyaması oluyor. ben slikon kalıpta yapmıştım, renk değiştirdi.Küçük miffon slikon vardı. Benimkiler renk değiştirdi. Pastellerin içindeki boyanın cinsinden olabilir. sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sizin faaliyet serüvenlerinden çok şey öğreneceğim :) Çocuklarla oynamayı seven ve bu kadar vakit ayıran sadece sizi gördüm sanırım. Tebrikler :)

    YanıtlaSil