29.01.2014

Baloncuk yılanı yapalım!

Geç saatlerde yatakta elimde cep telefonu ile bir şey bakıyorum diye eşim bazen bana kızıyor. Leon ve Luka için faaliyet arayışına girdiğimde genelde kendimi kaptırıyorum. Çoğu zaman geceyi yarılamış olurum o zaman. Mutluluktan ve heyecandan parlayan dört göz için bu değer ama! Bu hafta sonu da süper bir faaliyet yaptık. Üstelik hazırlanışı çok da basit!








Lazım olan malzemeler bir plastik şişe, bir lastik bandı, şişeyi kesmek için makas veya bıçak ve biraz havlu kumaş.
Ben küçük bir su şişesi kullandım. Büyük şişeye üflemek bu yaşta zor olabilir düşünmüştüm ve haklıymışım, Luka buna bile zor üfledi. Küçük şişeyi yarıdan kestim. Kestiğim yerin üstüne havlu kumaşı serdim ve lastik bantla sabitledim. Bu kadar!

Şişeden büyük bir kaba birazcık bulaşık deterjanı doldurdum. Şampuan, duş jeli veya çocuk banyo köpüğü, hiç fark etmez, hepsi olur, yeter ki iyice köpüren bir şey olsun. Bundan 5-10 kat daha fazla su ekledim ve karışımımız hazırdı.

Çocuklar şişenin havlu kısmını bir kere sıvıya batırdıktan sonra uzunca meşguldüler. Üfle, üfle, üfle ve baloncuk yılanı çıkar!


İlk başta bunu terasta yaptık. Çünkü yılan çok uzun olunca düşüyor, eğer daha önce meraktan kopartılmıyorsa… Yani arkasından yeri silmek gerekecek, haberin olsun. Yağmur başlayınca banyoya geçtik. Leon önce lavaboyu köpük yılanlarla doldurdu. Sonra orası ona yetmeyeceğine karar verip üst kata küveti doldurmaya gitti. Dörtte birini köpük yılanlarıyla doldurduktan sonra pes etti ama. Çok keyifliydi, çok! 


Yaptığımız başka faaliyetleri buradan bulabilirsin!

------------------------------
Hayatımda en çok zevk aldığım şeylerin arasında bu blogum ve Alternatif Anne, Martı Dergisi ve Hassas Anne’deki yazılarım geliyor. Bunun dışında beğendiğim veya paylaşmaya değer gördüğüm her şeyi başta Facebook ve Twitter hesaplarımdan takip edebilirsin.

Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: Xlargeaile veya ben
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile
Copyright 2014 – Yazılarımın linkini paylaşabilirsiniz. Paylaşıma özet de ekleyebilirsiniz. Ticari olmadığı sürece kendi blogunuzda yazımın kısa bir özetini de yayınlayabilirsiniz, yazımın linkini de eklemek şartıyla. Sevmediğim tek şey, başka birinin yazısını/yazılarımı olduğu gibi ve altına kaynak yazarak yayınlamak. Bunu doğru bulmuyorum, başka birinin emeğine saygı duyan bir insanım ve aynı saygı ben de başkalarından beklerim. Başka yerlerde tamamen yayınlayan yazılarım orası için özel yazdığım yazılarım olmalı ve genelde de öyledir. Resimlerimiz, çoğunlukla özel olduğu için ilgili yazısı olmadan kullanılamaz.  

2 yorum:

  1. Super, tesekkurler paylasim icin...:)

    YanıtlaSil
  2. Bunu da şişenin ağız kısmına kesip yan yana birleştirerek tıkaç oluşturduğum pipetlerle yaptık arka kısmı maske gibi takıp üfledik biraz karışık anlattım ama çok güzeldi

    YanıtlaSil