7.06.2013

Cuuuf Cuuuf, yolcu kalmasın!

Tren raylarını kurmak bana göre olmadığını düşünüyordum. Geçen sene giriştik bu anne-oğul aktivitesine. Bugün herkese taş çıkartacak yolları kuruyoruz. Kendimizi kaptırdık gidiyoruz…

Tren yollarını istediği gibi kuramayınca Leon yardım istiyordu. Biraz oradan, biraz buradan yolu tamamlıyordum. Olay kendiliğinden gelişti sonra. Leon rayları yapabildiği kadar döşüyordu, ardından ben tamamlıyordum. Bunu her gün yapıyorduk. Sonra kendimize hedefler koymaya başladık. Tüm parçaları kullanarak bir tren yolu kurabilecek miyiz? Veya sadece buradaki parçalar? Veya 10 parça bırakarak? Hepsini başardık. Bunları yaparken Leon sorunların nasıl çözüleceğini öğrendi ve “Mama, dur, benim bir fikrim var” demeye başladı. Hakikaten de tren yolunu bitirebiliyordu belli bir süre sonra. Eh, biz de artık “keşke böyle bir parçamız olsa” demeye başladı anne-oğul olarak. Aradık, araştırdık, bulduk. Yılbaşı, doğum günü, biri hediye mi getiriyor, Leon ve ben hep tren seti için parçalar istiyoruz. Yani, Leon istiyor, ben seçip ayarlıyorum. Yeni bir parça ilk defa denemeye gelince ben de onun kadar heyecanlıyım!

Kış boyunca her gün birlikte tren yollarıyla birlikte hayal da kurduk. Öyle mi yapsak, yol şöyle mi gitse. Havalar güzel olup günlerimiz bahçede geçirince tren yollarını unutmaya başladık. Ama itiraf edeyim, ben o günleri özlüyorum… Tatilde bari sabahleyin terasta kuralım! 

İşte eserlerimizden bazıları:


İlk zamanlarda sabahları
böyle başladık

















Yeni parçamız hangisi?


















Leon'un gitgide daha az yardıma ihtiyacı var.


















Flex rayları süper!
Onların sayesinde tren yollarımıza
Lego parçaları da dahil edebiliyoruz .




5 yorum:

  1. O kadar iyi geldi ki şu hiperpolitik gündemin içerisinde bu yazı ve birbirinden güzel örülmüş o yollarınızı görmek... Biz de yeni başladık trene ve ben kendim de bu işten zevk almakta olduğumu ve yeni parçalar hayal ettiğimi fark ediyordum azıcık utanarak. Sayende utanılacak bir şey olmadığını gördüm. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. hepsi birbirinden yaratici,tebrik ederim :) sabir istiyor gercekten bende dayanamam herald ama ortaya cikan sey icin sbretmeye deger

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım tren yolunuza...nereden aldığınızı sorabilir miyim, özellikle lego parçaları dahil edilebilen flex rayları ? Teşekkürler. Yasemin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raylarımız IKEA, diğer parçaları Brio ve Alman Eichhorn markasından alıyoruz. IKEA parçalarıyla uyumlu ama ciddi bir fiyat farkı var. Eichhorn o anlamda çok daha uygun. Flex rayları da Eichhorn markalı. Bunları Almanya'dan sipariş ediyoruz, çünkü Türkiye'de maalesef yok. Ama buna değer :)
      Lego ile uyumlu değil, biz sadece Lego parçalarımız da oyuna dahil ediyoruz :)

      Sil
  4. Trenler , oğlumun en sevdiği taşıtlar ve oyuncaklar.Öyle ki gidip tren istasyonlarında metro duraklarında çekim yapıyoruz :) Bizde de buna benzer var biz Kipadan aldık. Tesco marka. Yedekleri de satılıyor gittikçe büyütüyoruz :) Köprüleri tünelleri de alabiliyoruz ayrı parçalar olarak. Bu arada Flex raylar çok hoşmuş gerçekten. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil