11.12.2013

Çocuklarla evde bir hafta – Gün 3

Sabahleyin kalkar kalmaz ilk yaptığımız tabi ki dışarıya bakmak oldu. Ancak hepimiz üzüldük. Çünkü akşam saatlerinde başlayan kar hiç tutmamıştı. Ama yağmaya devam ediyordu. Leon’un günlerdir hayal kurduğu kardan adam daha çok bekleyecekti. Güzelce kahvaltı ettikten sonra –bugün Leon’un kahvaltı faaliyeti olarak kürdanda mandalina dilimleri vardı- birazcık defterlere devam ettik ki kapı çaldı. Çamaşır makinesinin servisi geldi! Evet, çamaşır makinemiz yine bozulmuştu, ancak bu sefer kapağın kolu kırıldı. Hayır, çocuklar onunla hiç oynamadı, onlar düğmelerle oynuyor…

Bugün faaliyetimizi giydik

Servisi uğurladıktan sonra çocuklarla eğlenceli faaliyetlere geçtik. Bugün faaliyetimizi giyelim dedik. Uzun zamandır aklımda olan bir faaliyetti. Çocuklarla birer yaprak zımpara kağıdı verdim ve üzerine istedikleri motif çizdiler. Bunu da pastel boyalarla yaptılar. Kalınca sürmek lazım. Daha doğrusu Leon yaptı, Luka hala “istemem” modundaydı, o yüzden ona sorup istediğini ben çizdim. Sonra herkes kendi tişörtlerinden düz renkli bir tane seçti. Beyaz tişörtümüz maalesef yoktu, yoksa beyaz tabi ki daha uygun olurdu. Sonra çocuklar zımpara kağıdının boyalı tarafı tişörtün önüne gelecek şekilde yerleştirdiler ve ben ütülemeye başladım. Çok fazla vakit geçmeden çizdikleri motifler tişörtlere geçti! Tişörtler giymeye hazır!

Leon dün akşam kurabiye yapalım demişti. Bugün hemen yaptık. Kendisi o kadar hevesli olunca bana düşen kısım yok kadar azdı. Hamurun malzemelerini verdim sadece. Luka, kısa ama uyumlu bir dönemde olunca hamuru yoğurmakta yardım etmişti ancak sonra tekrar “istemem” moduna döndü ve tek başına takılmayı tercih etti.

Tüm bu işler bizi bayağı uğraştırdı ve vaktin nasıl geçtiğini pek anlamadık. Öğleden sonra arkadaşları Olcay geldi ve birlikte anne-baba-bebek oyandılar. Annenin kim olacağı konusunda uzun bir tartışma yaşadıktan sonra. Biraz Lego, biraz tren, uzunca bir yemek parkuru ve akşam oldu bile! Bu arada, hala arabamızın servisten çıkmasını bekliyoruz, karın tutmasını da…      



------------------------------
Biz burada da varız!
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: Xlargeaile veya ben
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

3 yorum:

  1. merhaba, alakasız bir soru olacak ama sizin vereceğiniz cevaba güveniyorum:) çocuklar bebekken ve şimdi evin sıcaklığını kaç dereceye ayarlıyorsunuz ortalama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bizim evimizin kalorifer sistemi duvardan ısıtma, yani tıpkı yerden ısıtma sistemi gibi ancak borular duvarlarda. O nedenle çok tasarruflu bir sistem, bir de duvarlardan soğuk gelmediği için daha düşük bir oda ısısıyla bile rahat hissediyorsunuz. Çocuklar üst katta henüz oynamazken alt katı 21,5 C dereceye ayarlıyorduk, üst kat 19 gibi oluyordu. Yani kışın tişört üstü hırka giymek yeterli olurdu. Üstelik ben günün çoğu yalın ayak dolaşıyorum :) Sadece akşamları yukarıda yattığımız için 19 derece de idealdi. Şimdi gündüz de yukarıda oynadıkları için aşağı 23' ayarlıyoruz ve tişörtle dolaşıyoruz bazen, üst kat o zaman 21 oluyor. Oturup oyun oynamaları için güzel bir sıcaklık bizim evimizde. Sabah, öğlen ve akşam köpekleri topluca saldığımız için alt kat o sırada 20'e kadar düşüyor. Gece boyunca üst kat 18 derece olacak şekilde ısıyı düşüyoruz...

      Sil
  2. T-shirtler harika olmuş, bana da örnek oldu, belki kızımla bir faaliyet yapabiliriz. Sevgiler...

    YanıtlaSil