14.10.2013

İstediğini alabilirsin...

Bu sözler okul öncesi çağında bir çocuğa söylemek çok mu iddialı? Yoksa aşırı riskli mi? Pişman mı oluruz? Hepsi aklımdan geçti ama "ben şansımı denerim"deyip o sözleri Leon ve Luka'ya söyledim.

9 günlük tatil öncesinde İstanbul'a gidip alışveriş yapalım dedik. Çocukların kapalı ayakkabılara, Leon'un ayrıca kışlık botlara ihtiyacı vardı. Ardından büyük bir markete gidip ne lazımsa alırız dedik. Kahvaltıda çocukların onayını aldık. İstemeselerdi başka bir güne erteleyecektik, neticede hiç bir şeyin acelesi yoktu. Leon ve Luka da gitmek isteyince dedim ki "hadi düşünün o zaman neler istersiniz? Liste yapalım ve alalım".

Her türlü oyuncak ve tatlı beklerken Leon "havuç ve mandalina"  dedi. Hm, peki, başımın üstünde yerin var senin alışverişin eğer böyle olacaksa. Luka "benim kurabiyelerim bitti" diye ekledi. Tamam. Başka? Galiba sürprizin etkisinde kaldılar diye düşündüm. "Sonra da bir şeyler ekleyebilirsiniz" dedim. 

Markete giderken bir daha sordum ama hala başka bir şey istemiyorlardı. Ne tuhaf ama... Leon'un istekleri sebze ve meyve reyonun ötesine gitmedi. Yok, başka bir şey aldı! Görünce şu "cars" serisinden Mater'in maceraları cd'sini gördü istedi. Kırmadım onu. Söz sözdür ve biz zaten beklenmedik şekilde ucuz kurtulduk bu olaydan. Luka'nın istekleri hep yediği kurabiyelerde son buldu. Kasadayken bir paket jelibon ve şeker gördü ve istedi. Bunları uzun zamandır yemediklerini ve tüm tatil boyunca abisiyle paylaşmak üzere alındığını düşünürsek bana çok makul bir istek gibi geldi. 

Alışverişin sonunda hepimiz hem şaşkın hem de mutluyduk. Çocuklar istedikleri her şeye ok deyip aldığımız için, biz çocukların bu kadar az istedikleri için. Ne güzel, değil mi!


------------------------------
Biz burada da varız!
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: Xlargeaile veya ben
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder