31.10.2013

Çetmi tatlısı

Bu tarifi görür görmez kararımı vermiştim. Bunu kesinlikle denemem gerekiyordu! 9 günlük bayram tatilinde fırsat buldum ve bu ilginç olduğu kadar lezzetli tatlıyı hazırladım. 
Ne kadar sigara böreğine benzese de tatlı olduğu için tadı bambaşka. Bir de sigara böreği yapmaktan daha kolay. Çocukların yemesi de çok kolay, tadını ben çok beğendim ve eşim tek kelimeyle bayıldı!

Malzeme
yufka
sade tahin helvası
ceviz
pudra şekeri

Hazırlanış
Tıpkı sigara böreği gibi hazırlayacağın çetmi tatlısının içine kıyılmış ceviz ve tahin helvasından olan karışımı koyuyorsun. Yağda kızarttıktan sonra üzerine biraz pudra şekeri serp ve tatlı hazır! Soğuk olarak sıcak kadar lezzetlidir...

Tarif için mutlueller'e çok teşekkür ederim. Kendisi çetmi tatlısını Yeşilyurt köyünde görmüş, mutfaktaki teyzeden tarifi almış ve Instagram'da yayınlamıştı. Hem teyzenin hem de mutlueller'in ellerine sağlık! 





İlgini bu yazılarımızı da çekebilir diye düşündüm.
Bizim en sevdiğimiz kekin hangisi olduğunu biliyor musun?
(Kışın bolca ondan yapacağız gene.)
Çocuklarımızı nasıl yemeğe alıştırdık?
(Yaptığımız en iyi seçimlerden biriydi.) 

Şeker, tatlı ve çikolata bermuda üçgeni gibi
(Ama yolumuzu bulduk.)
Özellikle kışın tatlılarda bolca kullanılan tarçın hakkında kesinlikle bilmen gerekenler bu yazıda.

Tarifimizi beğendiysen, aşağıdaki paylaşım butonlarını kullanarak onu arkadaşlarınla paylaşabilirsin. 



------------------------------
Biz burada da varız!
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: Xlargeaile veya ben
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile

1 yorum:

  1. merhabalar ben sitenizi yeni keşfettim.tariflerinze baktım çok güzel şeyler var.ellerinze saglık.eylemin mutfagı.

    YanıtlaSil