1.10.2013

Meyve sularında bunlara dikkat!

Yazın bolca çeşit çeşit meyve yiyoruz, onların suyunu içiyoruz, ayran ve kefir tüketiyoruz. Ancak kışın? Nedense tüm saydıklarım en azından benim için daha çok yaz içecekleridir. Kışın, içecek listemizin başına bitkisel ve meyve çaylarının yanı sıra meyve suları da geçiyor. Ancak tüm meyve suları bir değil...

Meyve suyu vitamin açısından taze meyvenin yerine asla geçmez. Çünkü üretim esnasında vitaminler yok oluyor. Sadece multivitamin meyve sularına sonradan tekrar katılıyor, ancak bu başlı başına bir sorun. Hem sentetikler hem de üretim ile son tüketim tarihi arasındaki süreçte vitaminler gitgide azalıyor. Son tüketim tarihine yakın içerdikleri vitamin oranın hala pakette de ibraz edildiği gibi olması için üretimde fazla fazla ilave ediliyor. Bu, özellikle folik asit ile sakıncalı olabiliyor, çünkü başka gıdalarla da bu vitaminleri alıyoruz ve fazlalığı zararlı olabiliyor. Bir araştırma, yeni üretilmiş multivitamin meyve sularındaki folik asit oranı yazılan miktardan %80 daha yüksek olduğu göstermişti.  





"Nektar" yazılan meyve sularındaki meyve oranı meyve türüne göre %25 ile 50 arasında değişiyor. Gerisi kalan şeker ve sudur.  "Konsantreden üretilmiştir"ibaresi bulunanlarda ise durum biraz karışık. Meyve oranı %100 olmalı. Ancak bu meyve suyu üretim yerine gelmeden önce taze %100 meyve suyu olarak üretildiği yerde onun suyu alınıyor.  Elde edilen konsantre tanklarla üretim tesisine varıyor ve orada  su ilave ediliyor.  Konsantre işleminde aromalar da ayrılıyor ve üretim tesisinde onlar da ilave ediliyor. İlave edilen aromalar doğal aromalar olsa da farklı bir elma türünün aromaları olabiliyor.

Sadece meyve suyu yazanlar ise %6 ile 30 arasında bir meyve oranı, şeker, su, aromaları, renklendirici ve asit düzenleyiciler içeriyor.

Bu nedenle meyve sularında hiç olmazsa %100 meyve suyu olanları tercih etmek lazım. Onlar esas üretim yerinde bakterileri yok etmek adına pastörize işleminden  geçiyor.  Sonra donduruluyor ve donmuş olarak naklediliyorlar.  Satıcının üretim tesisinde  çözdürdükten sonra bir daha pastörize işleminden geçiyorlar.

Tüm meyve sularında maalesef kötü bir ortak nokta var. Meyve, konsantre veya %100 meye suyu aslında hangi ülkede üretildiği yazmıyor. Kutunun üzerinde sadece satıcı olan üretim yeri mevcut. Yani, tüketilen meyve suyunun üretimi için kullanılan meyveler örneğin ilaçlama yasaları geniş olan bir ülkeden ithal edilmiş olma olasılığı da var.

Emin olmak istiyorsan, organik meyve suyu almak zorundasın. Çünkü onlar meyvenin üretim yeri de ibraz etmek zorundalar ve doğal olarak ilaç kalıntıları da sıfır veya en azından sıfıra yakındır. Biz, meyve sıkacağı alsak fena olmaz diyoruz... 








-------------------------------------------
Biz burada da varız!
Google+ sayfamız: Xlargeaile
Facebook: Xlargeaile veya ben 
Twitter: @xlargeaile
Instagram: @xlargeaile
Pinterest: xlargeaile 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder