17.04.2013

Çiş bezde kalsın lütfen


Bugün Luka’yla bir ilk yaşadık. Dersin ya, neredeyse üç yaşındaki bir çocukla bir ilk güzel bir şey olsa gerek. Ama nafile! Çünkü küçük oğlum bu sabah yatağımıza geldiğinde üstü ve altı ıslaktı. İlk defa yatağa işemişti! Azıcık bir çiş kaçırmasından bahsetmiyorum, bu arada sırada oluyor tabi ki. Canım oğlum, yatağını iyice çişe batırmıştı!

Bezsiz yatınca ilk başta olur diyebilirsin. Leon’la bezsiz döneme girdiğimizde gece dahi altını ıslatmamış olsa bile Luka’ya bunun nasıl olacağı bilemeyiz. Onu ileride göreceğiz. Henüz bezsiz yatmıyor Luka. Gündüz bazen birkaç saat bezsiz dolaşsa da, bir iki kere çiş kaçırdığında yine bez takmak istiyor.

Bu gece Luka o kadar işemişti ki bez yetersiz kalmış! Luka’nın yatağı çişli olunca tabi ki yatağın koruma kılıfına kadar her şeyi çıkartıp yıkamak zorunda kaldım. Şimdiye kadar yatak ıslanacak kadar Luka’nın bezinden çiş taşmamıştı. Birkaç kere üstü ya da altı hafifce ıslanmıştı o kadar. Yatağı komple değiştirmek bana çok tuhaf geldi. Ben bunu tamamen unutmuşum! Meğersem Leon’da bunu haftada bir iki yapıyordum.

Leon’da bu resmen ağır işçilikti. Leon küçükken –sanki şuanda çok büyük bir oğlum var- yatağı sürekli ıslatıyordu. Denemediğim okumadığım bir şey kalmamıştı. Bir ara her gün gecede iki kere yatağı değiştiriyorduk. Çünkü oransız büyüyordu. Önce göbeği çıkıyordu. Kocaman bir göbek olduktan sonra bir anda boya gidiyordu ve göbek kısım sanki bomboş kalınca oradan çiş kaçıyordu. Bir de pipisiyle oynuyordu. Ne oynamak ama! Gündüz çıkartıp oynardı.ç Bir anda çişi gelince de “oooooo Mamaaaaaa” – üstü ve salon, mutfak, nerede oynadıysa yer ıslanmıştı bile. Geceleri biz pipisini ne kadar aşağıya doğru yerleştirdiysek de gecenin ortasında o eliyle içine girip yukarıya doğru çekiyordu. Gece göbek üstü ve poposu hafif kalkık şeklinde yatarken çişi gelince fııışşşşş yukarıdan çiş akıveriyordu. Bazı geceleri hatırlıyorum, gece iki kere çarşaf değiştirdik ve sabahleyin baktık ki bez kupkuru. Yani tüm çiş son damlasına kadar dışarıya fışkırmıştı. (Beyler alınmayın; Hanımlar, size söyleyeyim o pipi işi başkadır. Biz bunu asla anlamayacağız. Bu doğuştan gelen bir şey. Eminim hepinizin izlenimleri vardır bu konuda. Ben bir arkadaşıma Leon konusunda dert yanarken verdiği cevap buydu: benim eşim 40’ına geldi ve hala geceleyin pipisiyle oynuyor.)
   
O günlerde resmen kafa yiyordum. Leon’un pipisiyle oynamaktan vazgeçirmek gibi bir niyetim yoktu zaten. Bu konuda yenik düşeceğimi hemen anlamıştım. Ama gece iki kere yatağı değiştirmek kesinlikle bana göre değildi. Bunu engellemenin yollarlı olmalıydı. Önce eliyle pipisini çıkartmaması için cibinlik giydirmeye başladık. Çocuklarıma bebekken bile cibinlik giydirmemiştim. Neyse, cibinlik arayışına girdim. O bedende, 86/98 arası giyiyordu o sıralarda, mağaza mağaza dolaşamadığım için online baktım, Türkiye’de bulamadım, yurtdışından sipariş etmek zorunda kaldım. Ancak sorumuzu sadece kısmen çözülmüştü. Çünkü boya gitme döneminde o meşhur popo yukarıda göbek üstü yatışında yine tüm çiş kaçıyordu. O zaman farklı bir yöntem keşfettim. Keşke bu başında aklıma gelseydi! Her gece Leon’un bezinin üst kısmına eksi tip kadın pedlerinden bir tanesini yapıştırdım. Çiş yaparken tüm çiş pede gidiyordu ve yatak kuru kalıyordu…

Luka o yaşa gelince bu sorunları artık nasıl çözeceğimizi bildiğimiz için seviniyorduk Ancak Luka’yla bir kere bile ciddi bir çiş kaçırması yaşamadık. Bu nedenle bu gece olanlar bana çok tuhaf geldi. İnsan ne kadar kolay unutuyor…

-----------------------------
Yazılarımızı paylaşabilirsin. Paylaşmana seviniriz! Bunun için her yazının altına e-posta/blog/twitter/facebook'ta paylaş linkleri koyduk. Örneğin Facebook'ta paylaş linkini tıklayınca ilgili yazıyı kendi duvarınızda veya üye olduğun bir grupta paylaşabiliyorsun. 

5 yorum:

  1. Regina..ped olayi cok iyi bir bulus....;)))) gerekirse akkimda olsun... Sevgiler)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Regina, 2 çocukla evet çok çabuk unutuluyor her şey.Bende de şuan ufaklık 6 aylık büyük 3 yaşına girmek üzere ve oda yengeç :)), bu yüzden yazılarını keyifle okuyorum. Büyük oğlum Arun un bez bırakması uzun sürdü, çünkü bir yeni bebek gelmiş ve ben onun altını temizledikçe oda bez takılmasını istiyordu ta ki oyun grubuna gidene kadar, 2-3 gün sonra artık bez istemediğini söylemişti, tabii 1- 2 gece kaçırmalar yaşadık ama artık geceleyin yanına gidip çişi var mı diye soruyorum oda var ise hemen beraber wc ye gidiyoruz. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Meryem, Arun Luka'yla yaşıt :):) Leon'la çok kolay olmuştu bez bırakmaya, bir gün istemme artık dedi ve bu kadardı. Bir ay boyunca gece ben yatarken onu tuvalete taşıdım çişini yapsın diye, ondan sonra kendisi kalktı. Ne gece ne de gündüz bir kere bile kaçırmamıştı (bez varken yeterince yaşamıştık zaten bunu)
      Luka bezsiz olmayı çok istiyor ama kaçırınca morali çooook bozuluyor. Artık boş verelim dedik, bir ay sonra havalar ısınır ve bahçede çıplak dolaşır. Çıplakken kaçırmıyor çünkü :)

      Sil
  3. :) Pipi en güzel oyuncak onlara

    YanıtlaSil
  4. :)) evet Regina bizde dört gözle yazı bekliyoruz kış çok üzün sürdü. Sevgiler

    YanıtlaSil