3.04.2013

Dört patili olan herkes rahat da rahat

Zita ve Gümüş’ün biz yokken ya da varken yatağımızda yatmalarına zaten alıştık. Gümüş çok yaşlı diye kıyamıyoruz, Zita o kadar vurdumduymaz ve ağır ki itekleyemiyorsun. Kedilerin rahatına düşkün oldukları bilinen bir gerçek zaten. Ama köpekler? Evimizdeki yastık sayısı onlara yetmez!

Zando yaş ilerledikçe rahatına bakmaya başladı. Bu ay 8 yaş olacak siyah Labrador oğlum eskiden asla yatağa çıkmazdı. Hele koltuklara pati bile koymazdı. Yıllar geçtikçe biz odada yokken koltuğa çıkmaya başladı. Bizim odaya geleceğimiz duyar duymaz inerdi. O yüzden uzun süre onu suçüstü yakalayamıyorduk. Sonra ağır ağır inmeye başladı. Sanki “ay, tamam, sen bir şey deme, ben gidiyorum zaten” dercesine. Bir yıldır yatağımıza da çıkıyor. Eskiden koltukta yaptığını şimdi üst katta yatağımızda yapıyor. Biz gelince kalkıp iniyor. Ancak koltuklardan artık hiç inmiyor. Bir yattı mı, duymaz da kalkmaz da. Neyse diyorum, o da yaşlı sayılıyor. Benim yaşımla ya da anne olmamla ilgili olsa gerek artık ona kıyamıyorum. Eskiden umurumda değildi, onu anında kovardım.

Thea da yüzsüz. Kendi yatağı var, bir de isterse koltuklara da çıkabilir aslında. Ama bunun yerine her akşam biz yattıktan sonra kendine başka yatak hazırlıyor. Koltuklardan çeke çeke iki yastık yere indiriyor ve üstüne yatıyor. Bir tanesi yeterli değil! Hayır, bir de iki tane olacakmış.

Rahatlık konusunda herkesi gölgede bırakan köpeğimiz Mina. Şu Pug’lar zaten istedikleri şeyi yapıyorlar, ancak Mina bunu uzmanlaştırmış durumda. Hep aynı koltuğa çıkıyor ve orada kendine bir yastık belirlemiş ki onu köşeye çekiyor ve resmen pozisyona sokuyor. Ardından üstüne yatıyor ve uyuyor. Ancak bu sabah öyle bir şey yaptı ki, bunun için doğru kelime bile bulamıyorum. Yastık hazırlama seremonisinin ardından yastığa yattı ve ağzıyla diğer yastığı alıp üstüne düşmesini sağlayarak resmen kendini örttürdü. Bakalım, sırada ne var acaba…  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder