5.04.2013

Sakın oraya bakma, Mama!


“Sakın oraya bakma, biz Luka'yla oyun yapıyoruz” diyor Leon terastan tuvalete koşarken. Onları aslında hiç merak etmemiştim, o ana kadar...

Böyle bir cümle tabi ki ister istemez ilgimi çekiyor. Neler yapıyorlar acaba gibilerinden düşünürken bakmam belki daha doğru olduğundan da şüphelenmeye başlıyorum.
 “Olay sırasında” üst katta çamaşır asıyorum. Yani ispiyonculuk için mükemmel bir konumdayım. Balkondan aşağıya terasa baktığımda saksılara yerleştirdiğim taşları bir yere yığılmış olduğunu görüyorum. İş bu kadarsa sorun yok diyorum kendi kendime. Resim çekmek için yanlarına gidiyorum.


İşin boyutu aşağıda anlaşılmaya başlıyor. Beni terasta gören Leon basılmış gibi yerinden kıpırdamıyor. “Ama bakmayacaktıııın' diyor o tuhaf gülümsemesiyle. İşte o gülümseyişle oğlum kendini ele veriyor! Çünkü sadece suçüstü yakalandığında öyle gülümsüyor. Peki, ama benim görmem gereken şey ne? Ben bir şey fark edemiyorum ki... Onun için Leon'a sormaya karar veriyorum. Kızmayacağımı biliyorum, bu doğru olmaz. Cevabı neyse kabul edeceğim, bir şey demeyeceğim. Meraktan çatlıyorum...

Leon’un bana verdiği cevabı hiç beklemiyordum. “Taşları pipimize koyuyoruz” diye anlatıyor ve bana gülümserken eşofmanın önüne çekip içine kocaman bir taş atıyor. Ben afallamış vaziyette dururken Luka pantolonunu ve ardından bezini çıkartıyor. Pipisine taş tutuyor…

Kendimi içeriye atıyorum, yoksa çocukların önünde kahkahalara boğulacağım. İki erkek çocuk akıllı bir iş yapmaz ya... Kimse alınmasın lütfen!

2 yorum: