18.04.2013

Herkesin zevkine göre bir yemek; Kumpir


Havanın güzel olmasıyla birlikte biz bahçemizde ateş yakmaya başladık. Çocuklar bunu çok sever. Küçük çalı çırpı topluyorlar ateşe taşıyorlar. Ben de bunu fırsat biliyorum, birkaç patatesi alüminyum folyoya sarıp ateşe atıyorum. Yemekte kumpir var!

Ateş yakabileceğin bahçen yoksa üzülme, patatesleri balkondaki mangalda hatta mutfaktaki fırında bile aynı şekilde yapabilirsin. Patatesler olurken – ki bu uzun sürüyor çünkü kocaman patates kullanıyoruz- diğer malzemelerle ilgileniyorum. Bezelye, Meksika fasulyesi ve mısır konserveleri açabilirsin. Daha doğal bir şey olsun istiyorsa benim favorimin hazırlanması çok kolay. Bir adet rendelenmiş havuç yoğurtla karıştırıp içine bir diş sarımsak da sıktıktan sonra güzel bir meze hazır. Meze konusundaki hayal gücün muhtemelen benden kat kat daha iyidir. Biraz kaşar peyniri de rendelemek gerekiyor tabii ki. Tereyağı veya margarin de lazım ve bana da organik ketçap. İtiraf ediyorum, çocuklara kötü örnek oluyorum ama onsuz kumpir yemem…

Patates hazır olunca bana düşen iş sadece onları ortadan ayırmak, tereyağı ve kaşarla karıştırmaktır. Çünkü Luka ve Leon ondan sonra her şeyi kendi zevklerine göre hallediyorlar. Güzel tarafı da o. Leon çok fazla patates yemezse de kumpir yemeyi seviyor, Luka da patates. Yani, ikisi patatesi ile biraz sebze yemiş oluyor. Üstelik çok keyif alarak. Bu nedenle “ateş yakıp yemek yapalım mı?” diye sorduğumuz da cevap hep “kumpiiiiiiir” oluyor!     

2 yorum:

  1. Kumpir i severim.. Kubilaya annem patates püresi yapıyor o da severek yiyor.. bir gün kumpir denemeliyim :)
    ketçapseverim ben de:)

    YanıtlaSil
  2. Kumpiri evde fırında ben de yapıyorum. Zeytin (siyah ve yeşil), salatalık turşusu güzel tat veriyor, tavsiye ederim. ;)

    YanıtlaSil