12.04.2013

Hiç tavus kuşu besledin mi?


Beslemediğini biliyorum alsında, beslemiş olsaydın şaşardım. Biz bu kahvaltıda Osman’a merhaba dedik. Osman, komşumuzun tavus kuşudur. Bize 500m kadar uzak olmalarına rağmen Osman’ın ötmeleri o kadar iyi duyuluyor ki…

Osman’ın sesini ilk duyduğumda “bu ses de ne” demiştim eşime. Daha önce hiç duymadığımız, bağırma ve ötme arasında bir sesti. Nasıl güçlü bir ses! Komşumuzun tavuk türleri, kazları ve ördeklerin seslerini biliyorduk, özellikle kazları sabahleyin oldukça iyi bir konser veriyordu. Ama bu ses yeniydi. Birkaç gün sonra komşularımızın tavus kuşu aldıklarını öğrendik.

Osman’a artık öyle bir alıştık ki Leon geçen gün bana Osman’ın çok sinirli bir kuş olduğunu, her yere çıkıp gezdiğini ve sinirlenince tüylerini açtığını anlattı. Akşamleyin Osman yatmak için üst katın balkonuna çıkıyormuş.

Bu bana annemin anlattıkları hatırlattı. Leon’a çok doğru söylediğini, tavus kuşlarının sinirli olduğunu, her yere atlayıp uçup gittikleri ve sesleri çok güçlü ve bazen rahatsız edecek kadar yüksek olduğunu söyledim. “Sen bunu nereden biliyorsun?” diye sorduğunda, annemin bunu bana anlattığını söyledim. “Anneanne nereden biliyor peki?” “Arkadaşlarının bir çift tavus kuşu vardı” diye cevap verdim. Leon ve Luka tavus kuşu beslemenin gayet normal bir şey olduğunu düşünecekler…


1 yorum: