3.04.2013

Luka günü, boya günü, ayı pati günü – takvimde ne yazıyorsa o!


Aralık sonunda hayatımızı inanılmaz kolaylaştıran bir olay keşfetmiştim. Elime 2013 yılı büyük, 12 sayfalık bir takvim geçmişti. Onunla ne yapacağımı düşünürken, neredeyse çöpe atacaktım çocuklar için eğlenceli olabileceğini düşündüm. Luka ve Leon’a “hadi günler” yapalım dedim ve haftalık konu takvimimiz hayata geçti…

Çocuklar, günde nelerin olacağını bilince gün daha kolay geçiyor. Bu yüzden hafta arası günler için birlikte faaliyet günleri belirttik. Pazartesi gün makas işleri, salı boya, çarşamba yapboz, perşembe kutu oyunları  ve cuma jimnastik yapılıyor. Hemen hemen hiçbir gün konuya göre hareket etmiyoruz. Hele İstanbul’a gidince bu zaten mümkün değil. Ancak çocukların içi rahat oluyor. “Bugün ne yapacağız” diye arkasından ekliyor “takvimde ne yazıyor? Bir bakayım... Ahhh, bugün puzzle günü” deyip tren kurmaya gidiyor. “Sonra puzzle yapacağız” diyor ama trenden sonra yine başka bir oyun bulur. Yine de “Mama, ne yapalım şimdi” dediklerinde cevabım hazır. Ne ben düşünmek zorundayım ne de çocuklar söylediklerime itiraz ediyor. Çünkü takvimde yazıyor!

Bunun gibi birçok özel günlerimiz var. Herkesin yemek seçme günü belli olduğu gibi cumartesi sürpriz yumurta ve orman yürüyüş günümüz. Pazar deney ve artık hafta arası televizyon olmadığı için film günümüz. Ayrıca Çarşamba ve Pazar günü banyo günümüz.  Hemen hemen hepsi için farklı işaretler bulduk, çocuklar anlayabilsinler. Hayatım bir gün bu kadar planlı olacağını biri söyleseydi buna gülerdim, hem de çok gülerdim. Ama ne diyeyim, işe yarıyor…  Çocuklara güven veriyor.   

6 yorum:

  1. :) Supersiniz :)

    Sizleri gorup tanidigim icin de cok sevincliyim. Bizdiklari benim yerime oper misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz! Çocukları, köpekleri de, herkesi öptük :)

      Sil
  2. Ben de çok sevdim tatlı ailenizi ve doğallığınızı, takipteyim :) -- "doğal anneyim" üzerinden/ facebook

    özlem

    YanıtlaSil
  3. Benim için bugünün en keyifli keşfi "Biz Kimiz?" başlığınızın altında yazılanlar ve fotoğraflar oldu :D

    YanıtlaSil
  4. Bence bu tür düzenlemeler hem anne babaya hem bıdıklara iyi geliyor...
    Ben de kendim için geçen aylarda yaptım takvim ..bakın burda.. http://loveandsmile.wordpress.com/2013/02/15/takvimim/
    şimdi de faaliyetlerle ilgili bir hazırlığım var yakında koyarım bloga..bu sefer bıdık için birşeyler hazırlıyorum :)

    YanıtlaSil