25.04.2013

Dondurma manyağı bir aileyiz


Havanın ısınmasıyla bazılarınız için dondurma sezonu da açıldı. Bizde ise hiç kapanmadı ki çünkü biz dondurma manyağı bile aileyiz!

Cidden, eşim ve ben dondurmayı çok seviyoruz. Yıl boyunca yeriz. Çocuklar olunca ne yaparız diye düşünüp taşındık ve soğuk bu lezzetten vazgeçmeyeceğimize karar verdik. Sürekli dondurma almak tabi ki olmuyor. Hem ne aldığın belli değil hem de bütçe buna dayanmıyor.  Bunun için dondurmamızı kendimiz yapıyoruz. Ciddi ciddi dondurma makinesi almayı da düşünüyoruz ama şimdilik IKEA kalıplarla yetiniyoruz.

Ben küçük bir kızken annem dondurmaları bu şekilde yapardı. Türkiye’de arayıp durdum ama bulamamıştım. Üç yıl önce IKEA’da görünce ne kadar sevinmiştim! Biliyorsun, Leon ve Luka kendileri bile dolduruyor o kalıpları.

Dondurma yapmakta aslında hayal gücünün sınırı yok. Her şey vakte, bütçeye ve isteklere kalıyor. İstersen normal meyve suyu istersen organik meyve suyu ile doldur. İstersen aldığın meyveleri ezip koyabilirsin. İstersen balla tatlandırılmış yoğurt, istersen meyveli yoğurt karışımları yapıp koyabilirsin. Son günlerde ben örneğin kendi yaptığımız yoğurda, yaptığımız az şekerli reçelden veya ezilmiş muz katıp donduruyorum. Asında çocuğun yoğurt veya meyveden ne yemesini istiyorsan onunla doldurabilirsin. Dondurma olunca çok az çocuk buna hayır der… Bizde, öksürük olduğu günleri dışında yıl boyunca serbest!

1 yorum:

  1. :) Tam benim kafa ..
    Ben de aldım onlardan.. çünkü dışarıdak dondurmaları çok şekerli ve zararlı buluyorum..
    En güzel dondurma meyveli yoğurt :)

    YanıtlaSil