25.02.2013

Bebişlerimiz büyüdü!


Tara’nın yavruları büyüdü! Ocak başında dünyaya gelen chocolate Labrador yavrularımız artık öyle tatlı oldular ki… Bir akşam hiç beklenmedik bir anda doğurmaya başlamıştı Tara kızımız. Lili heyecanlanıyordu ve bir baktık ki Tara’nın ilk bebişi dünyaya gelmişti bile. Ne kazdı ne görünür şekilde suyu gelmişti. Üstelik mama da yemişti. Galiba kendisi de beklememişti o akşam doğum yapacağını.

Haldır haldır her şeyi yanına taşıdık. Çünkü sabaha kadar, son yavru dünyaya gelene kadar yanında bekleyecektim. Kucak manyağı kızım Tara bütün yavruları sorunsuzca tek başına doğurdu. Çiş için dışarıya çıkartıp su ve mama verdikten sonra yorgun halimizle Tara yavruların yanına ben ise yatağa yattım. 

Dün gibi hatırlıyorum bu doğumu. Meğersem o günden beri yedi buçuk hafta geçti. Bebişler büyüdü, iki haftada bir iç parazit haplarını verdik ve en sonunda mamaya geçtik. Bir hafta bebek sütüyle ıslatılmış kuru mamayı püre haline verdim, sonraki hafta sadece suyla ıslatılmış kuru mama. Bu şekilde güzel bir geçiş yaşandı ve bebişler hiç aç kalmadı. Tara da gitgide daha az emzirdi ve artık yanlarına uğramıyor. Geçen hafta yavruların aşıları da yapıldı. Yavrular ise her sabah beni görünce çılgına dönüyorlar. Anneleri artık benim! Mama yedikten sonra paçalarımı çekiştiriyorlar, çoraplarımı ve terliklerimi kemiriyorlar. Yavaş yavaş karakterleri de belli oluyor. Bir korkak oğlum var, bir de baskın erkeğim ve olgun beyefendim, minik kızım ve ayıcık…   

3 yorum: