14.02.2013

Çocuğunun en iyi arkadaşı bir köpek olsun! (3)



Hastaydım, İyi ki Beni Affettin

Barry artık olmadığı için, ben bir köpek istiyordum. Doğum günüm ve Noel’de, hediye istek listemin en başında daima bir köpek yer alıyordu. Ama yıllar boyunca, bu istek bir türlü gerçekleşmedi. Bugün neden gerçekleşmediğini anlıyorum, bir köpeğin sorumluluğunu taşıyabilmek ve onu dolaştırabilmek için o zamanlar çok küçüktüm.

8 yaşındayken, başımdan ikinci tatsız olay geçti. Babamla birlikte, bir arkadaşının dükkanını ziyaret ediyorduk. Onun, hem benim yaşımda bir kızı hem de çok güzel bir Dalmaçyalı’sı vardı. Dükkana girdiğimizde, köpek bir köşede yatmış uyuyordu. Hepimiz köpeğin yanından arka odaya geçerken, Dalmaçyalı bir anda hırlayarak üzerime atladı. Hemen arkamda olan babam, hızlı bir refleksle aramıza atladı. Köpek, anında saldırısını kesti. Ben korkudan titriyordum ve köpek isteğimi bir kez daha gözden geçirmem gerektiğini düşünüyordum.

Babam ve arkadaşlarının yüzleri bembeyazdı. “Bana bunu niye yaptı” diye sorduğumda, köpeğin bugüne kadar kimseye saldırmadığı ve ben de yanlış bir şey yapmadığım için, bunu bilemediklerini söylediler. Köpeğin, bir veteriner hekime götürülmesi gerektiğini söylediler.

Ertesi gün, babamdan saldırının sebebini öğrendim. Röntgenlerde, Dalmaçyalı’nın büyük bir beyin tümörü olduğu tespit edilmişti ve köpek çok hasta olduğu için bana saldırmıştı. Babam, bana saldırmasının sadece kötü şans olduğunu ve köpeğin kurtulması mümkün olmadığı için uyutulacağını anlatınca çok üzüldüm. Babamın şefkatli ve net açıklamasından anlamıştım ki, bu olayda ne benim ne de köpeğin suçu vardı. Bunu fark ettikten sonra, ısrarlı köpek talebime geri dönebildim.


Çocuğuna bunları öğretebilirsin:

Çocuğuna, bir köpekten korktuğunda ya da bir köpek ona karşı tehditkar hareketlerde bulunduğunda kaçmaması gerektiğini öğret. Kaçan bir çocuk köpekte avlanma duygusu uyandırarak onu kovalamasına sebep olabilir. Korkan çocuğun ısırılmamak için genelde hızla yukarıya kaldırdığı kolları da köpekte avlanma hissine yol açabilir, özellikle de bu bir bekçi köpeği ise. Bunun yerine, çocuğuna böyle bir durumda kollarını göğsünde çapraz birleştirmesini, hareketsiz, sessiz ve sakin kalmasını öğütle. Hareket görmeyen köpek, kısa sürede ilgisini kaybederek uzaklaşır. Köpek uzaklaşmıyorsa, çocuğunuza yavaş ve dikkatlice geri adım atmasını, köpeğin gözlerine bakmadan onu izleyerek uzaklaşmasını öğret. Bunu, bir köpek olmadan da onunla sıkça deneyebilirsin. Çocuğuna, en kötü durumlarda yapılacakları da öğretmelisin. Bir köpek saldırısı sırasında, cenin pozisyonu alarak yere yatmasını, ellerle de kafa ve boyun bölgesini korumasını göstermelisin. Köpeklerin çoğu, bu yatışı bir teslim oluş olarak algılar ve birkaç saniye yanında durduktan sonra, uzaklaşır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder