24.02.2013

Çin çayımız


Evde hasta olunca bizde çin çayı hazırlanıyor. Bize o kadar iyi geliyor ki paylaşayım dedim. Yıllar önce Hawai'li bir arkadaşımız ben hastayken bizdeydi. Çinli anneannesinden öğrendiği bir çay hazırlamıştı bize. O çay bize o kadar iyi geldi ki, o günden beri birimiz hasta ya da kırgınlık hissettiğinde yapılır. Yani “Çin çayı” standart hasta içeceğimiz oldu. Çocuklarımız bile onu seviyor. Hakikaten de iyi geliyor. Tavsiye ederim!

Malzeme:
1/2 limon
taze veya kurutulmuş zencefil
bal
1 diş sarımsak

Taze zencefilden bir yemek kaşığı kadar, kuru zencefil bir tatlı kaşığı kadar küçük parçalar kes. Bir diş sarımsak dilimlendikten sonra zencefil ile birlikte bir fincana koy. Fincanı kaynar suyu ile doldur. Bir tatlı kaşığı bal ekle. Yarım limondan taze sıkılmış limon suyunu ekledikten sonra 8-10 dakika beklet. Soğuk algınlarında günde 2-3 kere bu çaydan içebilirsin. Ne kadar iyi geldiğini fark edeceksin!

2 yorum:

  1. Not alıyorum ..teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Oğlum hafif bir boğaz enfeksiyonu geçiriyor. Bu çaydan demledim az önce, umarım içirebilirim.

    Blogunuzu keyifle takip ediyorum. Bilgi için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil