18.02.2013

Çocuğunun en iyi arkadaşı bir köpek olsun! (5)



Kaç Bücür! Bu Köpek Bizi Yer!

Cuma günü sana anlattığım olayın üzerinden henüz bir yıl geçmişti ki, bir kez daha ısırıldım. Barry ile ormanda dolaşıyorduk. Ben onu tasmasından tutarken, bize doğru serbest dolaşan bir Alman Çoban Köpeği ile sahibi yaklaşıyordu. Köpek hırlamaya başladığında, sahibinin onu tasmalayacağını düşünerek ve artık hırlamaya başlayan Barry’nin tasmasını kısa tutarak, yanıma çektim. Fakat, düşündüğümün tam tersi oldu. Sahibi hiç bir şey yapmadı! Bunun yerine, Alman Çoban Köpeği Barry’ye saldırmak üzere bize doğru koştu ve Barry’ye atladı. Bahçemizde gayet cesur olan Barry’nin, bu durumdan bu kadar korkacağı aklımdan geçmemişti. Cesur köpeğim, bir anda benim arkama saklandı! Dolayısıyla onun yerine ben ısırıldım. Ben yere çökerken, Alman Çoban Köpeği resmen şaşırıp sahibine döndü.

Bazı şeyler acıyla öğreniliyor işte. Sahibi köpeğini tasmayla tutmalıydı. Bunu yapmadığını gördüğüm anda, ben de Barry’yi serbest bırakmalıydım. Yani, aslında köpeklerin hiç suçu yoktu. Fakat, ben çok kötü bir şekilde dizimden ısırıldım. Hastanedeki doktor, menüsküsüm zarar görmediği için çok şanslı olduğumu söyledi. Aslında söylememe gerek yok ama bunun da yara izleri hala duruyor.


Çocuğuna bunları anlatmalısın:

  • Çocuğuna, köpeklerin hareketlerinin anlamlarını öğret. Örneğin, bir köpeğin hırlamasını ciddiye alması gerektiğini anlatmalısın.         
  • Zincirle bağlanmış bir köpeğe asla yaklaşmamalısın. Bunu çocuğuna da öğretmelisin. Zincire vurulmuş köpeklerin çoğu, zamanla agresifleşir.
  • Eğer köpek sahibi, çocuğunuzun köpeğini okşayabilmesi için oturmasını sağlamıyorsa, hemen vazgeçin ve çocuğunuzla köpekten uzaklaşın. Köpek sahibi olarak, bir çocuk köpeğini okşamadan önce dostunun oturmasını sağlamalısın.
  • Çocuğuna, arabanın penceresi, çit veya başka engellerin arkasında duran bir köpeği asla kızdırmamasını öğütle.
  • Çocuğuna, yabancı bir köpeğin yaklaştığını gördüğünüzde paniğe kapılma. Hızlı hareketlerle veya bağırışlarınızla köpeği korkutup, onu kışkırtabilirsin. Sakin kal ve yavaş hareket et. 
  • Köpeğin çocuklara karşı agresif davrandığını fark edersen, hemen profesyonel bir eğitmene başvurmalısın. Dostun, yaşam alanıyla ilgili fazla dominant olmaya başlamış veya çocukları kışkırtmaya çalışıyor olabilir.         
  • Çocuklar varken, köpeğini bir yere bağlamaktansa onu başka bir odaya kapat. Çünkü çocuklar, bağlı ve kendilerine zarar veremeyeceğini bildikleri bir köpeği kızdırmaya çalışabilecek.  Ayrıca köpek bağlanmasını ceza olarak algılayıp suçu çocukta görebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder