12.02.2013

Ekmek ustası olduk



İki günde bir sabahleyin ekmek yapıyorum. Hem Köyümüzde bakkal yok, yani ekmek için arabayla bakkala kadar gitmemiz gerekiyordu. Hem de farklı bir ekmek kültüründe büyüdüm. Beyaz ekmeği ancak Fransa’dan biliyordum, çünkü bizim evimizde sofrada yer almazdı. Tam buğday ekmeği ya da çok tahıllı ekmek gibi sert ekmekler tükenirdi. 


Çocuklarımın da böyle büyümelerini istiyorum. Tartışmasız daha sağlıklı bir ekmek tüketimidir. Daha uzun tok tutar ve içerik açısından daha zengindir. Hamuru önceki akşamdan hazırlıyorum. Bu şekilde sadece sabah fırın ısınırken iki küçük ekmeği şekillendirmek ve fırına vermek kalıyor. İki tane 250gr’lik ekmek yapıyorum ki, hem daha hızlı pişiriyorlar hem de kahvaltıda ancak bir tane yediğimiz için ikincisi kesilmeden bir sonraki kahvaltıya kadar taze kalır.

Çeşit çeşit ekmek

Un olarak ekolojik tam buğday unu ve çok tahıllı un karışımını yarı yarıya kullanıyorum. Çoğunlukla bu şekilde sade yapsam da, bazen hamura ay çekirdeği içi, ceviz, fındık, kabak içi veya kuru üzüm ekliyorum. Çocuklar da çok seviyor bu ekmek çeşitlerini. Bugün bir yenilik denedim. Hamura biraz kişniş ve rezene tohumu koydum. Kahvaltıda merakla bekliyordum, Leon ve Luka ne der acaba. Leon her zamanki gibi hiç bir şeye aldırmadan ekmeğini yedi. “Mama, bunun tadı farklı, içinde ne var?” diye sordu. “Kişniş ve rezene, canım, beğendin mi?” diye cevap verdim. Doğrusu, olumsuz bir cevap bekliyordum oğlumda. Bu yüzden çok şaşırdım bana “evet, çok güzel, başka bir zaman yine rezeneli kişnişli ekmek yapar mısın lütfen” deyince.

Luka’nın tepkisi bambaşka oldu. Bu huyu nereden aldığı konusunda en ufak bir fikrimiz yok, Luka bilmediği bir yemeği kesinlikle yemez. Leon her yemeği en azından tadarken, bir yemeğe beğenene kadar değil deneyene kadar Luka’nın önüne onlarca kere koymamız gerekiyor. Baharatlı ekmeğini ısırır ısırmaz, ağzına almasıyla çıkartması bir oldu. “Beeeee” dedi ağzından ekmek kırıntıları çıkartırken. Peki oğlum… Rezene mi, kişniş mi, hangisinin tadı ağır bastığını bilmiyorum, artık tek tek deneyeceğim… Luka bir gün kahvaltıda ekmek yemezse sorun değil, zira evimizde kahvaltı yemekten ziyade daha çok başlı başına bir olay. O kadar zengin ve keyifli ki…

...ve ekmek tarifimiz burada!









1 yorum: