14.03.2013

Köpeklerimiz hırsızlara karşı


Evde köpek varken alarma gerek yok. Kimse bize önceden haber vermeden gelmez zaten. Köpeklerin kapatılmış olmasından emin olmadan yani. Geçemeyecekleri bir çitin olmasına rağmen köpekler yüzünden bahçemizden geçmek istemeyen kişiler var. Sadece köyümüzde değil, tüm bölgede tanınıyoruz köpeklerimiz yüzünden. Bir keresinde hırsız bile kovaladılar…

Evet doğru okudun, bir keresinde evimize hırsız girmeye kalkıştı. O zaman köpek sayımız henüz üçtü ve evde yalnızdım. Üst katta bilgisayar başında çalışıyordum, köpeklerin üçü de yanımda yatıyordu. Bir anda kafalarını diktiler. Ben bir şey duymamıştım. Benim kapıda bir sesin duyulmasıyla birlikte üçü hırlayarak aşağıya fırladı. Arkalarında ben. Kapıya hırlayarak heyecanla kokluyorlardı. Kapıyı açtım ve birini saldım. Diğer ikisi ne olur ne olmaz yanımda kalmasını istiyordum. Baktım ki saldığım köpek kapı eşiği kokluyor iz sürmeye başladı. Arkasından hepimiz çıktık. İz bize garaj kapısına kadar getirdi. Tamamen kapattığım kapı ise 20 cm açık duruyordu.

Hırsız bahçeyi boş, garaj kapısını da kilitsiz görmüş ve şansını denemiş. Komşularımızın dediklerine göre bizde o kadar köpek olduğundan beri bizim evin aşağısında her kış yaşanan hırsızlık olayları da kesilmiş. Eh, ne de olsa evimize girmek bir yana, bizden sessizce geçmek bile mümkün değil… 

2 yorum:

  1. Türkiye'de ne yazık ki köpeklerden korkan insan çok. Paşa golden cinsi köpek olduğu ve herkese kuyruk salladığı halde millet çığlık çığlığa kaçışıyor. :) Hırsızlık olayı değil de satıcılar ve çingeneler için Paşa bize çok yardımcı oldu. :) Uzaktan seslenip kaçtılar sadece bize de 'güle gülee' demek düştü sadece :))

    YanıtlaSil
  2. Saldırgan bir köpekle karşılaştığımda uyguladığım taktik şu göz göze gelmiyorum bir elimi havaya kaldırıp onunla yumuşak tonda konuşmaya başlıyorum etkisi oluyor,ama kuduz ise mümkün olduğunca kendiniz korumaya çalışın yada var gücünüzle koşun.

    Köpeğin dostluğu gerçekten çok güzel fedakar koruma içgüdüsü o kadar fazla ki biz insanlar bunu anlayamıyoruz.

    YanıtlaSil