3.03.2013

Az uyuyan çocuk şişman olabilir


Son zamanlarda yapılan bir takım araştırmalar aynı sonuca varmış: Gece alınan uyku miktarı ile şişmanlığı arasında bağlantı var! Nedenleri henüz bilinmez. Ancak aile, çocuğunun uyku düzenine ve buna bağlı şişmanlığa önemli oranda etkileyebilir.
CheckKid 2006 adlı araştırmada 4 ile 13 yaş arasındaki 4072 çocuğun ve ailelerinin, hafta arası uyku düzeni, yemek alışkanlıkları ve fiziksel aktiviteleri hakkında verdikleri bilgileri değerlendirildi. Elde edilen sonuçlar daha önceki araştırmalardan farklı değildi. Daha uzun bir uyku çocuğun şişman olma olasılığını azaltıyor.

Araştırma ayrıca yetersiz uyku düzeni için bir takım nedenler ortaya çıkarabildi. Yemek yerken televizyon seyretmek, izin almadan şeker ve şekerli gıdalar tüketmek, ebeveynleriyle birlikte fiziksel aktivitelerin yapılmaması, fazla bilgisayar kullanımı ve geç yatma saatleri başta gelen nedenlerden. Aralarındaki en önemli faktör uyku saatleriymiş. Daha erken yatma saatleri araştırmacılarca hem en önemli hem de anne ve babanın elinde olan bir faktör olarak görülüyor. Yani çocuğu daha erken yatırarak onun daha uzun bir uyku almasına sağlamış olurlar ve böylece şişmanlığını engellemek için önemli bir adım atmış da olurlar.

Bizim Leon ve Luka doğdukları günden beri akşam 19:00 ve 19:30 arasında yatırıyoruz. Çok uzun zamandır bu konuda saat gibi çalışıyorlar. Luka kendiliğinden yatağa gittiği bile oluyor. Sabah 6:30-7:00 arasında da kalkıyorlar. Hadi çocuklarınız yatağa!