8.03.2013

Neden o parmak hep burunda?


Bu sabah, Leon’u anaokuluna götürürken dikiz aynasında burnunu karıştırdığını gördüm. Daha önce yüzlerce kes söylediğim gibi bu sabah da “Lütfen yapma” derken yaptığı yetmiyormuş gibi bir de parmağını ağzına soktu afiyetle yaladı. Biliyor muydun, bunun bilimsel adı bile varmış: mukofagi. Boşa kürek çekiyorum. Evde onlardan iki tane var şimdi.

Ne zaman hatırlamıyorum, ama bir gün Leon buna başlamıştı. Görmezlikten gelelim dedik. Ama bu ne kadar zormuş! Bir gün, iki gün, üç gün… Artık ağzımızı tutamadık. Ama kime söylüyoruz… Duyan yok sanki. Şimdi de Luka başladı. Bazı günler ikisi aynı anda parmaklarıyla burun deliklerinde geziyorlar. Resim çekiyorum, daima birin parmağı burnunda. Off!

Mendil kullan dedik, işe yaramadı. Yapma dedik, işe yaramadı. İzah ettik, işe yaramadı. Burunu karıştırıp mukusu yediğin gün dondurma yok çünkü yemişin bir şey zaten dedik, işe yaramadı. Kafamızı çevirip sustuk, işe yaramadı. Bu yaş gereği bir şey mi acaba? Hani, belki ileride kendiliğinden geçer ya. Ondan mı acaba? Yoksa benim henüz bilmediğim etkili bir yöntem mi var? 

İnterneti bir araştırayım dedim. Çocuklarda normal bir davranışmış. Çok fazla olursa vazgeçirmeye çalışmak lazımmış. Parmağı burundayken takılıp düşen ve kendini yaralanan çocuklar varmış. Bir de bu eksik… Tavsiyeler aynı... Yani yaptıklarımızın aynısı işte. Onlara bir daha mı anlatsam, bunun güzel bir şey olmadığını, yerine mendil kullanmalarını çok daha hoş olacağını? Ya da tavsiye edildiği gibi göz ardı edip bir gün kendiliğinden vazgeçeceğini umut etmek mi doğru olan? Ne güzel… Yardım!!!

15 yorum:

  1. bende de var ya 27 aylık kızım.gözümün içine baka baka yapıyor hem.çözüm bulamadık vazgecmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen... çözüm bulursak paylaşalım!

      Sil
  2. :) biliyorsun bende de 3 çocuk var. Böyke dönemler oluyor. Bazen görmezden gelecek bazen de tepkini koyacaksın. Ben öyle yaptım.

    YanıtlaSil
  3. Bu u yaparsa elini tutamam, verdiğin birşeyi alamam gibi şeyler söyleyebilir ve bunu uygulayabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Emine'cim, üçünün yaptığı oluyor mu? Bazen çok fazla oluyor, hele ikisi aynı anda başladıklarında. İnsan artık görmezden gelemiyor o zaman. Biraz önce eşim "ahhh yeter" diye başlamıştı :) İzah etmek, "bunu yapamazsın o zaman" gibi şeyleri demek ve görmezden gelmenin arasında gidip geliyoruz. Bir dönem olduğunu bilmek güzel... Görmezlikten gelmeye çalışayım ben :)

      Sil
    2. Evet rahat ol sadece bir dönem. Ancak dediğim gibi tepkinizi koyun. Mesela bişiyi sana uzatınca alamıyormuş gibi yap. Ayy o elin az önce burnundaydı ıyy özür dilerim ama alamam seni çok seviyorum ama almam doğru olmaz çünkü

      Sil
    3. Bu çok güzel bir tavsiye, çok teşekkür ederim, kesinlikle deneyeceğim!

      Sil
    4. Çünkü temiz değil elin gibi şeyler söylersen hafiften utanırsa bunu yapmaya devam et. Zamanla unuturlar.

      Sil
  4. Utanç verici ama küçükken ben de yapardım.. Çok büyümeden ilkokul çağım bitmeden geçti. Dikkat etmenizde fayda var bazı erkeklerde burun karıştırma huyu kalıcı olabiliyor. Kızlar genelde büyüdükçe dışardan gelen yorumlara önem veriyorlar ama erkekler biraz daha vurdum duymaz oluyo.. Çevremde 40 yaşlarda olup da bu huyundan vaz geçemeyen ve bilinçsizce elini burnuna götüren adamlar var :S Kolay gelsin.. :)

    YanıtlaSil
  5. hmm ebeveyn olmak zor, inşallah en yakın zamanda vazgeçer bu alışkanlıktan :)
    ya siz ne güzel bir ailesiniz böyle, blogunuzu yeni keşfettim harikasınız :)

    YanıtlaSil
  6. benimde ortanca oglum yabardi 3-4 yaslarindayken, bende cok söyledim hic birsey fayda etmedi, sonra her parmagini burnuna götürdügünde ellerini yika diye israr ettim vede her seferinde sabunla yikatanakadar yakasini birakmadim bu ona cok agir gelmisti, tam bir oyunda veya filmde parmak buruna gidince kalkip el yikamak :))

    ise yaradi birakti simdi 8 yasinda tirnaklarini yiyor ona care bulamiyorum :(( caresi varmi bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o da güzel bir yöntem :) ikisi bir arada deneyeceğim. Bugün sanki hiç olmamış gibi tek bir kere parmakları burnuna gitmedi, ama misafirimiz vardı, belki ondan, meşgul olunca unuttular burunlarını :)

      Çocuklarda tırnak yeme konusu bizde için henüz dert değil, ama ben yiyorum. Şuanda tırnaklarım uzun ama bu o kadar kötü bir alışkanlık, bir tırnağım kırılsın direkt onu yemeyi başlıyorum, bu nedenle "yiyorum" diyorum. Hayatımda dördüncü defa uzattım tırnaklarımı, çünkü çok bulaşık mı çok bahçe işi mi tırnakları kırılmaya başlayınca bende iş bitiyor ve yemeyi başlıyorum.

      Alışkanlık olmadan önce sıkılmakla ve sinirlerine hakim olmaya çalışmak ya da olmak zorunda kalmakla alakalı olduğunu düşünüyorum. Alışkanlık haline gelince de çok fena. Ben akşam birazcık uzamış tırnakla yatıp sabahleyin yemiş tırnakla uyandığımı bilirim...
      Tırnaklar belli bir uzunluktan sonra yemiyorum ama. Sadece tek bir şekilde uzatmaya başarıyorum. İki hafta boyunca tüm parmaklarıma yara bandı seriyorum... Bilmiyorum, bunlar sizin işinize yarar mı...

      Sil
    2. sizin anlattiginizkadar deyil daha yeni basladi , kendisi yemesin diye ondan önce davranmak icin hergün tirnak kotrolu yapiyorum ama sorun okulu sanirsam , isimiz zor yinede cok tsk.ler
      sizede kolay gelsin :)

      Sil
    3. yok canım, anlattıklarıma kadar olmadığını biliyorum :) Olsaydı çok fena olurdu zaten... umarım ondan önce vazgeçirebilirsiniz. Okul stresi evde azalmak ve dengelemek iyi bir yol gibime geliyor. Size kolay gelsin :)

      Sil