29.03.2013

Çocuklar hayatıma renk kattı


Bunu mecaz anlamda söylemiyorum. Çocuklar gerçek anlamda hayatıma renk kattı. Eskiden saçımı koyu kahveye boyardım ve gardolabıma göz atmış olsaydın sadece siyah giysi görürdün. Evim mobilyaları ahşap, her türlü dekorasyon kahverengi ve bej tonlarındaydı. Giysilerim gibi tabi ki kesinlikle desensiz! Taş çatlasın belki birazcık turuncu bulurdun. Ama daha fazla renk değil. Bugün ise evim ve ben sanki sulu boya kutusuna düşmüş gibiyiz…

Leon’a hamile kaldığımda çocuk/oyun odası olacak odanın kapılarını içten boyamaya başladım. Ne boyaması ama! Birçok farklı motifleri bulup tek bir resimde birleştirmeye çalıştım. Günler boyunca elimde ince bir fırça, yanımda 10 farklı renkte yağlı boyalar, o kapıların önünde geçirdim. Çok fazla kimyasal madde solumamak için açık pencerede sabah akşam ancak yarımşar saat çalıştım. Birkaç hafta içinde kapının arkasında bir hayvan dünyası yarattım. Ardından çatının çelik konstrüksiyonunu da rengarenk boyadım.

Bir kere başlamışken neden durayım ki? Saçımı kırmızıya boyadım. Salondaki koltuklar için kılıf alırken bejin yanında kırmızı ve mavi de aldık. Sandalyelerin kumaşı yenilenmesi gerekiyordu, siyah beyaz puanteli bir kumaş kullandım. Ben! Desenli bir şey! Çocukların bugünkü yatak odası kapısı ve çelik konstrüksiyonuna da renk verdim. Her yerde duran oyuncak kutuları zaten rengarenk. Farklı renkte olmalarına üstelik özen gösteriyorum.

Bana göre renk canlılık demek. Çocuklarım oynadıkları her yerde canlılık görsün, evdeki canlılık renk bahçedeki ise doğadan gelsin. Artık birlikte hayatımıza renk katıyoruz. Çocukların çok kullandıkları işlenmemiş ahşap tabureyi geçen yaz birlikte zımparaladık. Hep birlikte yapabilelim diye bunun için sünger zımparalardan almıştım. Ardından tabureyi temizledik ve yıkadık. Ertesi gün kuruduktan sonra çocukların boyalarını çıkarttık. Sıvı sulu boyalar ve guaj boyalarla Leon ve Luka tabureyi istedikleri gibi boyadı. İyice kuruduktan sonra ben üzerine şeffaf vernik sürdüm. O günden beri o renkli tabure salon mutfak arasında gelip gidiyor. Yani her gün onlarca kere kullanılıyor.

Bu günlerde havanın güzelleşmesini bekliyoruz. Çünkü var olan bahçe mobilyalarının yanı sıra bahçenin başka bir yerine de büyük bir masa kurmak istiyoruz. Eski ama büyük, ahşap kaplamalı bir masa tablamız var. Bir yerlerde dört ayak da duruyor. İşte onları da aynı şekilde rengarenk boyacağız. Yani, çocuklar hayatımıza renk katmaya devam edecek. Gerçek ve mecaz anlamda!  

4 yorum:

  1. Parlak ve canlı renkler ve de özellikle yeşiller çocukların zekasına olumlu yönde katkı sağlıyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyorum! Çok hoşuma gitti, ne yalan söyleyeyim... Hep "içgüdülerine güven" diyorum. İyi ki de öyle yapmışım :)

      Sil
  2. Harika olmuş kapılar..
    Ben de renk canavarıyım çok severim renkliliği:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler! Çok işti, ama bence değdi. Bir gün taşınsak kapıları götürürüz herhalde :)

      Sil