12.03.2013

Küçük yaşta dişçiye gitmenin önemi


Bugün çok yorgunum. Çünkü uykusuzum. Dün gece Leon uyanmıştı, dişi ağrıyordu. Onu rahatlatmak için ona kitap okudum, birlikte hikayeler dinledik. Ağrısı geçtikten sonra bir saate yakın yanında oturmaya devam ettim. Derince uyuyana kadar kitap okuyarak vakit geçirdim.  

Annem bana hep anlatırdı. Kalıcı dişlerimin bazıları çıkarken çürük çıkmıştı. Kötü dişlere sahip olmanın nasıl bir şey olduğunu biliyorum. Daima çok iyi bakmalısın. Ben de hep bunu yaptım. 6 ayda bir en geç yılda bir kere dişçiye kontrole gidiyorum. Şimdi öyle görünüyor ki Leon dişlerini benden almış. İki kere pedodontist, yani çocuk diş hekimine gittik bile, ama esas iş için dört yaş olmasını bekliyoruz…

Leon iki yaşını geçmişti ön dişlerinin üstünde bir kararma gördük. Dişleri fırçalayarak da yok edemiyorduk. Evet, o yaşta bile Leon’n dişlerini fırçalıyordum! Bir dişçiden bunun çok önemli bir şeyin olmadığını öğrenince rahatlamıştık. Ama Leon’un dişlerindeki sorun bununla bitmeyecekti. Bir yıl sonra arka dişlerinde siyah bir nokta gördük. Fırçalayarak yok edebildik ama sadece birkaç kere. Çok uzun bir zaman geçmemişti ki çocuk diş doktoru aramak zorunda kaldık. Çünkü geçen Aralık başında “galiba dişim ağrıyor” dedi. 

Çocuklar için bir diş doktoru bulmak hiç kolay değildi. Çocuğa bakan, ama ona göre eğitim almamış dişçiler var. Özel muayene olan pedodontist, yani çocuk dişçisi de var, ancak onlar küçük bir sermaye alıyor. Ben kontrol için ücret ödemiyorsam oğlum niye 160TL ödesin? En sonunda haftanın iki gününde çocuk dişçisi gelen bir kliniğe gitmeye karar verdik. Çok ta memnunuz. Bir şey yapılmıyorsa kontrol ücretsiz. Ücretler ayrıca de makul. Ben gittiğim diş kliniğinde daha fazla ödüyorum. Pedodontistimiz genç bir bayan, Leon’a her şeyi çok güzel anlattı. Onun sözleri hala Leon’un ağzında. Sadece bir değil, birkaç tane çürük varmış Leon’un. Leon tatlı seven bir çocuk da değil, erken yaşta fırçalamaya başladık, akşamları hep ben fırçalıyorum, sabahleyin kendisi. Ama öyle olmuş. Ne yapalım, olan oldu.

Ancak olduğu yaşta henüz bir şey yapmak istemedi dişçimiz. Bir kere flüorür uygulaması yaptık, ama esas seanslarımız için Leon’un dört yaş olmasına bekliyoruz. Çünkü önceden bir röntgen çekmek istiyor ve bunu sağlığı açısından 4 yaştan küçük çocuklarda yapmak istemiyor. Bir de 4 yaştaki çocuklar dolgu, vs. yaparken sakin oturabiliyorlarmış, bayıltmaya gerek kalmayabiliyormuş. Ama bir an önce yapılması gerekiyor tabi ki, çünkü o arka dişleri ancak 12 yaş civarı değişecek. Neticede süt dişleri kalıcı dişlerin yerini koruyorlar ve daha 8 veya daha fazla sene var önümüzde. Dişler çürüyüp giderse dil sorunlarından kalıcı dişlerinin yanlış yerde çıkmasına kadar sorunlar yaşanabiliyor.

Leon’un tabi ki bazen dişi ağrıdığı oluyor. Fırçalayarak, 0.0cc ilaç vererek (doğru okudun, sadece veriyormuşuz gibi yapıyoruz) ve genelde şeker vermeyerek bu zamanı geçirmeyi çalışıyoruz. Canım oğlum artık dört gözle dişçiye gidip dişinin yapılmasını bekliyor desem yalan olmaz. Arada sırada soruyor bana ne zaman dişinin artık yapılacağını. Dişlerini yaptırdıktan sonra, henüz kötü olmayan arka dişlerini doldurtacağız. O şekilde düz olup çürümeye karşı daha dirençli olurlar. Madem şimdi bile o kadarı çürümeye başlamış, diğerlerini şimdiden koruyalım!

Gitmişken tabi ki Luka’nın dişlerine de baktırmıştık. Küçük oğlum bu konuda şanslı gibi görünüyor. Onun arka dişleri zaten düzmüş ve şuan için çok iyi görünüyorlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder