25.03.2013

Pipet güneşi


Pipet güneşi yapmak oldukça basittir. Birkaç pipet, biraz karton kağıt ve sıvı tutkaldan başka bir şeye ihtiyacın yok. Luka henüz 32 aylık olduğu için bu faaliyet için fazla küçüktü. Ama Leon ve ben onunla güneşi hazırlarken oldukça eğlendi!

Bir bardakla karton kağıda iki daire çizdim. Leon onları keserken ve birini boyarken ben pipetleri yaklaşık 10cm uzunlukta kestim. Ardından Leon bir daireye tutkal sürdü. Pritt bu işlem için maalesef yetersiz kalıyor, çünkü Pritt ile az miktarda sürülen yaptırıcı pipetleri yeteri kadar tutamadığı için pipetler sonra düşüyor. Bu nedenle sıvı tutkal kullanman gerekiyor. Onu da bolca sürmek lazım. Ardından tutkallı daireyi pipetleri birlikte yerleştirdik. 

Aralıklar aynı olacağına ama ne kadar dikkat etti Leon! Sonra ikinci daireyi de bolca tutkal sürdü ve ben bunu pipetlerin üstüne hafifçe bastırarak yerleştirdim. Tutkal kuruduktan sonra arkasına ip yapıştırarak pipet güneşi istediğiniz yere çocuğunla birlikte asabilirsin!    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder